Home > Overdenkingen > Gezinsgebed

Gezinsgebed

“Ik zeg u, dat, als twee van u op de aarde iets eenparig zullen begeren, het hun zal ten deel vallen van mijn Vader, die in de hemelen is” (Matteüs 18:19). Sommige christenen noemen “eenparig gebed”. U bent diep gezegend als u een toegewijde broeder of zuster kent om samen mee te bidden. Het is waar dat de meest krachtige voorbidders die ik ken altijd met z’n tweeën of z’n drieën bid.

De plaats waar dit soort gebed het meest krachtig plaatsvind is thuis. Mijn vrouw, Gwen, en ik bidden dagelijks samen, en ik geloof dat dit ons gezin samen houd. We hebben voor elk kind van ons gebeden terwijl ze opgroeiden, zodat geen van hen verloren zou gaan. We hebben gebeden over hun vriendschappen en relaties en voor hun toekomstige echtgenoot en nu doen wij hetzelfde voor onze kleinkinderen.

Er zijn maar weinig christelijke gezinnen die tijd nemen om thuis in gebed te gaan. Ik kan persoonlijk getuigen dat ik vandaag in een bediening wandel vanwege de kracht van het gezinsgebed. Toen ik een kind was stond dagelijks, ongeacht waar mijn broers, zussen en ik speelden, in de voortuin of op straat, mijn moeder bij de voordeur van ons huis te roepen “David, Jerry, Juanita, Ruth, het is gebedstijd!” (mijn broer Don was nog niet geboren).

De hele buurt wist van ons gezinsgebed. Soms haatte ik het om die roep te horen, en kreunde en steunde ik er over. Maar er gebeurde duidelijk iets tijdens deze tijd van gebed, als de Geest temidden van ons gezin beweegt en onze zielen aanraakt.

Misschien ziet u zichzelf nog geen gezinsgebed houden. Misschien heeft u een echtgenoot die niet meewerkt of een kind dat opstandig is. Maar geliefde, het maakt niet uit wie ervoor kiest om niet te worden betrokken. U kunt nog steeds naar de keukentafel toe gaan, uw hoofd buigen en bidden. Dat zal dienen als uw gezinsgebed en elk lid van het gezin zal ervan weten.

  1. Nog geen reacties.
  1. No trackbacks yet.

Plaats een reactie