Home > Overdenkingen > De Heer houdt van de verdwaalden

De Heer houdt van de verdwaalden

De Heer houd van elk schaap die is verdwaald vanwege beproevingen en verwondingen. We zullen onze Herder ook nooit durven te beschuldigen dat Hij ons in de steek laat. Hij wandelt nog steeds naast ons en zijn oog is op ons.

Het kan zijn dat u op dit moment een verloren oorlog voert tegen een bepaalde vorm van verleiding of zonde. Maar wat uw worsteling ook is, u bent vastbesloten om niet bij de Heer weg te rennen. U weigert zichzelf over te geven in de klauwen van de zonde. In plaats daarvan heeft u Gods woord ter harte genomen.

Maar toch, net zoals David, bent u vermoeid geraakt. En nu bent u op een punt gekomen waarin u zich absoluut hulpeloos voelt. De vijand overstroomd u met wanhoop, angst en leugens.

Uw beproeving kan zelfs nog onverklaarbaarder en mysterieus worden. Maar ik wil dat u weet dat ongeacht wat u op dit moment doormaakt, de Heilige Geest in u “Jehovah Rohi” wilt bekendmaken, de Heer uw herder. U heeft een herder die Zijn liefde in uw hart wilt graveren.

Jezus stelt ons gerust wanneer Hij zegt “Ik zal u nooit verlaten”. En onze hemelse Vader, Jehovah Rohi, de Heer onze herder, heeft zichzelf geopenbaard in Psalm 23. Hij vertelt ons: “Ik ken uw naam, en Ik weet wat u doormaakt. Kom toch bij mij, en leg u neder in mijn genade en liefde. Probeer niet alles te verklaren maar accepteer simpelweg Mijn liefde voor u, en rust uit in Mijn armen. Ja, ik ben de Heer der Heren, Ik ben de majestueuze en Heilige God. Ik wil dat u al deze openbaringen over Mij kent, maar voor nu wil ik dat U mij leert kennen als Jehovah Rohi. Ik wil dat u mij kent als een liefdevolle, zorgzame herder. En ik wil dat u erop vertrouwd dat Ik u door alle beproevingen heen leid, vanuit mijn tederheid en liefde voor u”.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

