Home > Overdenkingen > Gods liefde faalt nooit

Gods liefde faalt nooit

Toen ik Psalm 13 aan het lezen was werd ik geïnspireerd om u een aantal woorden van bemoediging te sturen die ik uit dit gezegende hoofdstuk heb gehaald.

David schreef de woorden op die in deze Psalm staan. Hij vroeg “Hoe lang nog, HEER, zult u mij vergeten, hoe lang nog verbergt u voor mij uw gelaat? Hoe lang nog wordt mijn ziel gekweld door zorgen en mijn hart door verdriet overstelpt, dag aan dag? Hoe lang nog houdt mijn vijand de overhand?” (Psalm 13:2-3).

Het klinkt alsof David het gevoel heeft dat God hem volledig verlaten heeft om hem te laten lijden, om elke dag wakker te worden met een donkere wolk boven zijn hoofd. Een seizoen lang sprak David uit pure wanhoop “God, gaat dit gevoel van leegte voor eeuwig door? Wanneer zullen mijn gebeden beantwoord worden?”

Als er problemen op ons pad komen en verlossing lijkt ver weg en hopeloos, dan kunnen we bezwijken onder de druk, ook al weten we dat we van de Heer houden. En op dit moment is er iemand die deze woorden leest die dreigt onderuit te zakken door de verschrikkelijke druk van een bepaalde omstandigheid die onoplosbaar lijkt te zijn. Diegene staat op dit moment op de grens van totale wanhoop en hoopt op een periode van rust, ook al is het maar voor even.

Temidden van zijn eigen beproevingen vroeg David “Hoe lang nog wordt mijn ziel gekweld door zorgen”. Hij had het ene na het andere plan bedacht om te proberen uit zijn problemen te komen. Maar al zijn plannen en inspanningen hadden gefaald, niks werkt. Hij kon werkelijk niets meer bedenken, geen enkele werkbare oplossing, hij was aan het einde van zijn latijn.

Het is enorm frustrerend om ergens een glimpje hoop te zien, een beetje zonneschijn waarna de wanhoop direct weer toeslaat. Let wel, dit alles overkwam een man van God, een persoon die naar het hart van God was. David was een man die getuigde van een groot vertrouwen in de Heer. Maar net als ons ging David door moeilijke tijden, zoals hij omschrijft in zijn psalm.

Maar hoe kwam David uit deze put van wanhoop vraagt u zich af? “Ik vertrouw op uw liefde … ik zal zingen” (Psalm 13:6)

Laat me met u een aantal redenen delen om te blijven vertrouwen ongeacht uw huidige omstandigheden:
Ongeacht hoe hard de storm raast, onze Eeuwige Heer zal nog steeds de vogels van voedsel voorzien, de lelies in het veld tot bloei laten komen en de oceaan die vol met vis zit voorzien van hun dagelijkse noden. “het is jullie hemelse Vader die ze voedt” (Matteus 6:26). Er zal geen enkele vogel ooit op de grond vallen zonder dat de Vader hier van op de hoogte is. Wat voor een Vader zou alle schepsels van de aarde van voedsel voorzien maar zijn eigen kinderen negeren?

Jezus spoort ons aan om ons geen zorgen te maken over onze dagelijkse noden of problemen (maakt u in geen ding bezorgd), want de Vader zorgt voor ons.

Het is werkelijk waar, de Heer houd van u Hij zal zijn oren niet sluiten voor uw noodkreet. Houd u vast aan Zijn beloften, wandel in geloof, wacht geduldig op de Heer want Hij zal u nooit en te nimmer laten vallen.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: