Home > Overdenkingen > Wij danken God voor Zijn genade en liefde

Wij danken God voor Zijn genade en liefde

De Heilige geest heeft me geïnspireerd om u te schrijven over dat de Heer gesloten deuren opent. Iemand die deze boodschap leest zal zich onmiddelijk hierin herkennen, omdat u geconfronteerd bent door een of meerdere gesloten deuren. Dit kan bijvoorbeeld een financiele situatie zijn, of een probleem in uw gezin of huwelijk. U heeft gebeden dat de deur geopend wordt maar het lijkt alsof alles wat u probeert keer op keer mislukt, de deuren gaan simpelweg niet open.

Ik heb geen idee wat de gesloten deur is in uw situatie, maar voor velen lijkt het alsof alle ramen en deuren van de hemel gesloten zijn. De hemel lijkt wel van een metaal waar niet doorheen te komen is. De gesloten deur waar ik over spreek is een bepaalde kwestie of situatie, een bepaalde nood waarvoor u reeds veel gebeden heeft. Het kan een crisis zijn waarvoor niets anders nodig is dan een wonder. Maar u heeft op dit moment nog geen antwoord op uw gebeden en smekingen van de Heer gehad.

In het boek openbaring, spreekt Christus over zichzelf als degene die deuren opent en sluit (Openbaring 3:7). Dit stond in een brief die verzonden is naar de gelovigen in Filadelfia, een gemeente die geliefd is door de Heer vanwege hun trouw en geduld. Anders gezegd, deze mensen bleven geloven en vertrouwen, zelfs in de meest moeilijke omstandigheden bleven zij trouw vasthouden aan Gods woord. Zij beschuldigden de Heer nooit dat Hij hen verlaat of verwaarloosd.

Uiteindelijk is satan met alle overheden uit de duisternis tegen hen in opstand. Zijn leugengeesten kwamen om deze gemeente te zeggen dat het God is die alle deuren gesloten heeft, dat Hij het niet waard is om aanbeden te worden. Maar deze gelovigen, waarvan Jezus zei dat ze niet veel kracht hadden, bleven vertrouwen en wachtte geduldig op de Heer om de sleutel in de deur te stoppen en hem te openen. De Heer heeft de sleutels voor elke gesloten deur – en Hij alleen geeft ons open deuren.

Hier is wat de Heer hen belooft heeft, en deze belofte geld ook voor ons:

“Omdat gij het bevel bewaard hebt om Mij te blijven verwachten, zal ook Ik u bewaren voor de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken hen, die op de aarde wonen” (Openbaring 3:10)

Het uur der verzoeking is reeds aangebroken, het bevat enorme beproevingen van ons geloof, zo groots en overweldigend dat velen in ongeloof zullen vervallen. En op dit moment is het inderdaad zo dat er reeds een grote afval plaatsvind over de gehele wereld.

Maar u – omdat u vertrouwen stelt op Zijn beloften, en bereid bent om te sterven in geloof ook al ziet u de beloften niet vervuld worden – u zult bewaard blijven voor de wereldwijde verleiding om in ongeloof te vervallen. God heeft uw noodkreet gehoord, en Hij weet op welk moment, welk uur, alle deuren geopend moeten worden. Geef nooit op, twijfel niet, sta op Zijn beloften, Hij zal u niet teleurstellen.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: