Home > Overdenkingen > God komt alle eer en glorie toe

God komt alle eer en glorie toe

Toen ik aan m’n bureau zat vroeg ik de Heer hoe ik u kon zegenen. Ik werd bewogen om dit simpelweg te doen door u iets uit Zijn woord mee te geven. Ik geef u de volgende schrift gedeelten mee, en vertrouw er op dat er een woord zit speciaal voor u. Ik weet dat God trouw is in het geven van een woord wanneer we dat nodig hebben. En ik geloof dat er hieronder iets bij zit voor u.

Psalm 32:6-8
“Laten uw getrouwen dus tot u bidden zolang u zich laat vinden. Stormt dan een vloed van water aan, die zal hen niet bereiken. Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood en omringt mij met gejuich van bevrijding. sela Ik geef inzicht en wijs de weg die je moet gaan. Ik geef raad, op jou rust mijn oog”.

Psalm 31:6-8
“Wie armzalige goden vereren – ik haat ze, ík vertrouw op de HEER. Ik zal mij verblijden, juichen over uw trouw, want u ziet mijn ellende, u kent de nood van mijn ziel, u laat niet toe dat de vijand mij insluit, u geeft mijn voeten de ruimte”.

Psalm 41:2-4
“Gelukkig wie zorgt voor de zwakken; in kwade dagen zal de HEER hem uitkomst geven, de HEER zal hem beschermen en in leven houden, men prijst hem gelukkig in het hele land. Lever hem niet uit aan zijn vijanden! Op zijn ziekbed zal de HEER hem tot steun zijn. Hoe lang hij ook ziek ligt, u keert zijn lot ten goede”.

Psalm 31:2-6
“Bij u, HEER, schuil ik, maak mij nooit te schande. Bevrijd mij en doe mij recht, hoor mij, haast u mij te helpen, wees voor mij een rots, een toevlucht, een vesting die mij redding biedt. U bent mijn rots, mijn vesting, u zult mijn gids zijn, mij leiden, tot eer van uw naam, mij losmaken uit het net dat voor mij is gespannen, u bent mijn toevlucht. In uw hand leg ik mijn leven, HEER, trouwe God, u verlost”.

Psalm 56:9-12
“Mijn omzwervingen hebt u opgetekend, vang mijn tranen op in uw kruik. Staat het niet alles in uw boek? In het uur dat ik u aanroep wijken mijn vijanden, want dit weet ik: God staat mij terzijde. Op God, wiens woord ik prijs, op de HEER, wiens woord ik prijs, op God vertrouw ik, angst ken ik niet, wat kan een mens mij aandoen? “

Psalm 86:17
“Geef mij een teken van uw goedheid, dan zullen mijn haters verbleken en zien dat u, HEER, mij bijstaat en troost”.

Psalm 88:2-4
“HEER, God, mijn redder, overdag schreeuw ik het uit, ’s nachts zit ik stil voor u neer. Laat mijn gebed u bereiken, luister naar mijn klagen, ik word door rampen bezocht, mijn leven nadert het dodenrijk”.

Onderstreep alstublieft het schriftgedeelte die de Heilige Geest voor u er uit laat springen. Geloof het! God heeft dat woord vandaag naar u gestuurd.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

