Home > Overdenkingen > Moge de God van vrede met u zijn

Moge de God van vrede met u zijn

Een redelijk emotionele, christelijke vrouw benaderde mij onlangs en vroeg mij of ik het nieuws al gehoord had. Het ging over een opstand in Pakistan. “Kunt u het geloven wat er gebeurt?” vroeg ze. “Elke dag is het weer slecht nieuws, Pakistan heeft nucleaire mogelijkheden. Terroristen zouden een overname kunnen doen en een of andere gekke Ayatollah kan een nucleaire oorlog ontketenen”. Ze schud met haar hoofd en zegt “Ik ben echt bang, de zaken lopen uit de hand”.

Op dit moment zijn mensen over de gehele wereld angstig. We zien de vervulling van Jezus’ waarschuwing, dat er een dag zal komen wanneer de harten van de mensen in angst zullen vervallen wanneer ze zien wat er op de wereld afkomt.

Zij die mijn maandelijkse boodschappen hebben gelezen de afgelopen jaren weten dat ik de afgelopen jaren heb gesproken over de komende huizencrisis. Ik heb gewaarschuwd dat een instorting onvermijdelijk was, ik heb dit onder vele tranen geschreven.

Laat me u nu een duidelijk woord geven afkomstig van Gods hart, een woord van bemoediging. ongeacht alle angstaanjagende nieuwsberichten heeft God nog steeds alles onder controle.

Hier is het woord waar wij als gelovigen op dienen te staan als de storm rondom ons opsteekt, woorden gegeven door de Heere Jezus: “Ik laat jullie vrede na; mijn vrede geef ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet” (Johannes 14:27). Het zijn verontrustende tijden, maar in zulke tijden wordt het Woord van God onze kracht en hoop.

“Moge de HEER een burcht zijn voor de verdrukte, een burcht in tijden van nood. Wie uw naam kent, kan op u vertrouwen, u verlaat niet wie u zoeken, HEER” (Psalm 9:10-11)
“Hij laat mij schuilen onder zijn dak op de dag van het kwaad, hij verbergt mij veilig in zijn tent, hij tilt mij hoog op een rots” (Psalm 27:5)

Ik geloof dat meest angstige en verontrustende tijden nog moeten komen. En ik zie niets anders dan een groeiende wanhoop bij hen die niet dagelijks Gods woord tot zich nemen en een intieme omgang met God hebben door gebed. Zijn Woord verkwikt en bouwt ons geloof op. Disciplineer uzelf om dagelijks uw bijbel te openen aan het begin van de dag om zo te beginnen met de bemoedigende en waardevolle beloften van God. Spreek met de Heer, ook al ben je jezelf aan het klaarmaken voor de dag. Vraag aan de Heer om uw geloof en hoop kracht bij te zetten.

Er is een Schriftgedeelte die ik meerdere keren per dag overdenk. Ik wil dit met u delen en vragen om u dit ook eigen te maken: “Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u” (1 Petrus 5:7).

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

