Home > Overdenkingen > Gegroet in de Naam van Jezus

Gegroet in de Naam van Jezus

Net toen ik deze boodschap wou opschrijven sprak de Heilige Geest heel duidelijk tegen mij “Sticht de mensen, zegen hen met mijn Woord”. En ik reageerde “Heer, ik zou graag willen, maar wat wilt U dat ik zeg? U moet de juiste woorden diep in mijn ziel drukken”.

En hier is wat ik ontvangen heb van de Heer. Ik hoop dat u het zult ontvangen en er werkelijk door gesticht zult zijn. Misschien bent u wel degene voor wie God dit woord van bemoediging heeft voorbereid.

Het is Gods verlangen dat u gelooft wat Hij tegen u spreekt, en dan specifiek over genezing en leiding (Zie Johannes 4:48-50). “Jezus zei tegen hem: ‘Als jullie geen tekenen en wonderen zien, geloven jullie niet!’ Maar de hoveling drong aan: ‘Heer, ga toch mee, voordat mijn kind sterft.’ ‘Ga maar naar huis,’ zei Jezus, ‘uw zoon leeft.’ De man geloofde wat Jezus tegen hem zei en ging weg”.

De Heer zal uw geroep beantwoorden naar Zijn genade. Zijn timing is altijd perfect, dus wees geduldig (Zie Psalm 69:14-15, 17-19, 33-34). In deze passages moet u in plaats van “vijanden” het woord “demonische machten” lezen. U werkelijke vijand is satan, die uw aanhoudende honger naar de Heer haat.

Hier is een heel specifiek woord voor u persoonlijk. Een aantal mensen zullen dit woord letterlijk ontvangen, maar de Heilige Geest past Gods woord op verschillende manieren voor verschillende gelovigen toe.

Ga naar Psalm 145, bid voordat u dit gaat lezen dat de Heilige Geest direct tot u zal spreken. Ik weet dat de Heer dit tot mijn hart sprak, dat u gesticht zult worden in Psalm 145. De Heer heeft vers 14 er voor mij uitgelicht voor u, maar de Geest kan mogelijk voor u een andere er uitlichten.

Moge God u de strijdlust van de Heilige Geest geven, om de duivel te weerstaan opdat hij zal vlieden.

  1. Ton
    15-05-2009 om 14:31

    “Hier is een heel specifiek woord voor u persoonlijk. Een aantal mensen zullen dit woord letterlijk ontvangen”

    Ik beland heel toevallig op deze site, dus zal het woord mogelijk voor mij bedoeld zijn. Ik heb gebeden – al weet ik als ongelovige natuurlijk niet tot wie of wat en daarna psalm 145 gelezen, via google opgesnord (http://www.online-bijbel.nl/psalm/145/). Maar ik hoor en voel niets. Bent u wel door de Heilige Geest ingefluisterd?

  2. Eduard
    08-06-2009 om 14:11

    Beste Ton, was er geen bepaald deel van Psalm 145 die voor u er het meeste uitsprong?

    Het is niet dat u een stem hoeft te horen of een gevoel hoeft te krijgen, met het uitlichten wordt hier bedoeld welk stuk u het meest tot uw hart sprak, en dus echt opviel.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

