Home > Overdenkingen > Moge God u vrede en rust in uw hart geven

Moge God u vrede en rust in uw hart geven

Ik geloof in wonderen!

Bij ons in het koor zit een moeder die jarenlang voor haar zoon had gebeden. Hij was in een diepe zonde vervallen in z’n tienerjaren. Ze bad “Heer, wat het ook kost, red hem”. Maar in plaats van dat hij zich naar Christus keerde werd hij een moslim. De zeven jaar die daarop volgden begroef hij zichzelf in deze duivelse doctrine. Maar zijn moeder bleef bidden, de islam stuurde deze jongen in een rechtstreekse depressie. In al zijn wanhoop sprong hij van een gebouw van 6 hoog naar beneden in de hoop zichzelf te doden. Maar in plaats daarvan kwam hij op zijn voeten terrecht waarbij hij enkele botten brak – en het overleefde. Afgelopen zondag strompelde hij het podium op en vertelde hoe de Heere Jezus hem op een wonderbaarlijke manier gered heeft. Zijn moeder zat tussen het koor, ze prijsde God en dacht aan al die jaren en uren dat ze in gebed gestreden heeft. God heeft haar noodkreet verhoord.

Dank de Heer voor wonderen!

Een tienerjongen in onze gemeente vertelde dat zijn gebed was dat God hem zou gebruiken op school, die dichtbij “Ground zero” en de vernietigde “Twin towers” ligt. Hij en een vriend begonnen elke dag buiten school hardop te bidden. Sommigen bespotte hen en weer anderen voegden zich met hen samen. Het leidde ertoe dat de school hem toestemming gaf bijbellessen te geven op school. De jongeman is zo gelukkig, er zijn zelfs leraren die zijn lessen bezoeken. Hij zei “Kun je het je voorstellen dat God een angstige, kleine muurbloem gebruikt? God verricht nog steeds wonderen”.

Dank God, Hij bewerkt nog steeds wonderen!

Een jongeman schreef ons vanuit de gevangenis een brief die mij diep geraakt heeft. Over wonderen gesproken! Dit is wat hij schreef, woord voor woord:

“David, ik ontvang uw preken via e-mail. Ik ben een van de personen van de schietpartij op school, ik ben de schuldige die dit alles begonnen is. Op 1 oktober 1997 ging ik naar “Pearl High School” en heb twee studenten vermoord en er zeven verwond. Voor dit alles heb ik ook mijn moeder nog vermoord. Nadat ik naar de gevangenis gegaan ben ben ik gered. Als er ook maar één manier is waarop ik u kan helpen met uw bediening zou ik het met alle liefde doen. Misschien dat ik u mijn getuigenis kan geven. Ik doe alles om te helpen, ik zie uit naar uw maandelijke preken …”

Ja, ik geloof in wonderen!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

