Home > Overdenkingen > Mijn volk heeft Mij vergeten

Mijn volk heeft Mij vergeten

“Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God” (Filippenzen 4:6)

Ik geloof dat een gelovig gebed het antwoord is op alles. Paulus zegt hier “bij alles” – wat betekent “Breng alles in gebed, en dank God dat uw verzoeken gehoord en verhoord worden”. Er wordt ons vertelt om in eerste instantie in gebed te gaan, niet pas nadat we in al onze ijdelheid allerlei andere dingen geprobeerd hebben. “zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid” (Matteus 6:33).

Er zijn zoveel christenen vandaag de dag die zich laten leegplukken door satan. Hun huizen zijn in beroering, ze worden geplaagd met angst en schuldgevoelens, en ze worden langs alle kanten met problemen geconfronteerd. De problemen die onze bediening dagelijks leest van christenen zijn overweldigend.

Maar om eerlijk te zijn, zijn er maar erg weinig gelovigen die zich naar de Heer keren in gebed wanneer ze geconfronteerd worden met dergelijke moeilijkheden. Er zijn er slechts enkelen die zichzelf dagelijks met de Heer insluiten. Vaak genoeg treed de wanhoop juist op omdat men niet naar de binnenkamer gaat, om hun hart uit te storten en hun zorgen bij de Heer te leggen. In plaats daarvan vertellen deze mensen het liefst iedereen over hun problemen; aan vrienden, aan kennissen, de voorganger, pastoraal werkers en sommigen zelfs aan compleet vreemden – maar ze negeren hierbij de Heer! Terwijl Hij trouw op hen wacht om hen voor Hem zich alleen te hebben. We bidden slechts als laatste hulpmiddel!

Zou God net zo’n verdriet hebben over deze generatie als Hij over Israel had? Hij zei tegen hen “Maar mijn volk heeft Mij vergeten, talloze dagen” (Jeremia 2:32).

God is blij als we als eerste naar Hem toerennen, als we een stuk tijd apart zetten om alleen met Hem te zijn, om onze diepste gevoelens en verlangens bloot te leggen voor Zijn aangezicht. We hebben geen enkel recht te zeggen dat we van God houden als we niet regelmatig tijd met Hem doorbrengen! Hij hoort en verhoord onze gebeden, maar Hij wil alleen met u zijn zodat Hij tegen u in alle stilte kan spreken.

Wanneer ik mezelf dagelijks in Gods aanwezigheid bevind is mijn meest voorkomende gebed dat de Heilige Geest Gods woord voor mij opent, zodat ik een waar orakel van Hem kan zijn. Ik vertrouw volledig op de Heer dat mijn boodschappen aan het lichaam van Christus zowel stichtend als veroordelend  zal zijn. En dat het de gelovigen zal prikkelen nauwere wandel met de Heere te hebben, opdat hun gerechtigheid toeneemt.

Zorg ervoor dat u regelmatig tijd apart zet voor de Heer, sluit uzelf met Hem in en vertrouw Hem al uw verlangens toe.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: