Home > Overdenkingen > Besteed uw tijd met God

Besteed uw tijd met God

Toen ik onlangs een man begeleide, die problemen in zijn huwelijk, zijn financieën en zijn cariere had, viel het mij op dat hij hoopte dat ik een of ander gebed zou uitspreken of met een bovennatuurlijk advies zou komen die al z’n problemen als sneeuw voor de zon zouden doen oplossen. En tegelijkertijd gaf hij toe dat hijzelf niet bad; hij keek wel dagelijks uren naar de televisie, maar hij bad niet en las geen bijbel. Ik dacht bij mezelf “Hoeveel christenen hebben vandaag de dag gigantische problemen, maar zoeken het antwoord om een of andere rede niet bij God?”

Mag ik u een aantal vragen stellen? Zoekt u dagelijks in alle ernst de Heer met heel uw hart en met al uw kracht aangaande uw problemen en noden? Besteed u een noemenswaardig deel van uw tijd samen met de Heer waarin u op Hem wacht? En besteed u een noemenswaardig deel van uw tijd in het bestuderen en overdenken van Zijn woord? Als uw antwoord nee is, dan moet ik u eerlijkheidshalve zeggen dat u ook niet op het gebed van een ander hoeft te vertrouwen. God verwacht en verlangt van ons allemaal dat we tot Hem komen in gebed.

Zijn woord beloofd ons, “En dan zult gij daar de HERE, uw God, zoeken en Hem vinden, wanneer gij naar Hem vraagt met uw ganse hart en met uw ganse ziel” (Deuteronomium 4:29).

Tot het moment komt dat Gods volk leert om eerst naar Hem te rennen met alle problemen en noden, om hun hart uit te storten voor Zijn aangezicht, zal er een constante wanorde en wanhoop blijven. Elke keer dat ik tot de Heer kom, om een stuk kwaliteitstijd met Hem te hebben, kom ik verfrist en bemoedigd uit mijn binnenkamer. Met het vertrouwen dat God weet wat Hij doet, Hij draagt voor alles zorg en gaat op mij vooruit op al mijn wegen.

Als mijn boodschap u prikkelt, om weer dagelijks in alle ernst God te zoeken in gebed en geloof, dan ben ik ervan overtuigd dat u mij op een dag zult bedanken, omdat u Gods zegeningen aan alle kanten zult zien. De Heer houd van hen die Zijn aangezicht dagelijks zoeken. Moge God ons vergeven dat wij Hem dag in dag uit verwaarlozen.

Ik wil het u écht op uw hart drukken, begin er vandaag nog mee om tijd door te brengen met de Heer. Ga naar God toe en stort uw volledige hart uit in Zijn aanwezigheid.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

