Home > Overdenkingen > Moge de vrede van God met u zijn

Moge de vrede van God met u zijn

Ik was in gebed over wat de Heer aan u wou zeggen. En terwijl ik in gedachte was wees de Heilige Geest mij er op om de Psalmen 33 en 34 nogmaals te lezen. Nadat ik deze twee Psalmen had gelezen wist ik direct wat de Heer wou dat ik deed.

Ik geloof dat in de volgende vier passages iedere individuele lezer van deze boodschap een speciaal en direct woord van de Heer zal vinden. God stuurt altijd trouw Zijn woord naar Zijn mensen, het is Zijn geest die u zal tonen welke van de volgende versen op dit moment voor u bedoeld is, Hij zal als het ware het woord voor u uitlichten.

1. “Het oog van de HEER rust op wie hem vrezen en hopen op zijn trouw: hij zal hen redden in doodsgevaar, bij hongersnood zal hij hun leven sparen. Wij verwachten vol verlangen de HEER, hij is onze hulp en ons schild” (Psalm 33:18-20).

2. “want hij sprak en het was er, hij gebood en daar stond het. De HEER doet de plannen van volken teniet, hij verijdelt wat naties beramen, maar het plan van de HEER houdt eeuwig stand, wat hij beraamt, blijft van geslacht tot geslacht” (Psalm 33:9-11).

3. “Ik zocht de HEER en hij gaf antwoord, hij heeft mij van alle angst bevrijd. In mijn verdrukking riep ik tot de HEER, hij heeft geluisterd en mij uit de nood gered” (Psalm 34: 5, 7).

4. “Het oog van de HEER rust op de rechtvaardigen, zijn oor luistert naar hun hulpgeroep. Toornig ziet de HEER wie kwaad doen aan, hij wist hun namen op aarde uit. De HEER hoort de kreten van de rechtvaardigen, hij bevrijdt hen uit de nood, gebroken mensen is de HEER nabij, hij redt wie zwaar wordt getroffen. Al blijft de rechtvaardige niets bespaard, de HEER zal hem steeds weer bevrijden” (Psalm 34:16-20).

Gods waardevolle Woord zegent uw hart, Hij stuurt Zijn woord om te helen.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

