Home > Overdenkingen > God zegent u machtig

God zegent u machtig

Toen ik voor deze boodschap ging zitten zette de Heilige Geest mij er toe aan om alle lezers te bemoedigen en te stichten. Ik geloof werkelijk dat de volgende woorden een woord is van de Heer, en ik bid dat dit uw geloof zal opbouwen. Het volgende is hetgene waarvan ik geloof dat de Heilige Geest wilt dat ik met jullie deel:

1. Het eerste woord is voor hen die gevangen zijn door zonde, lust of een gewoonte. U heeft zich verslagen, goddeloos en hulpeloos gevoeld. Satan heeft u gezegd dat u kwaadaardig bent en dat God zich van u afkeert.

Ik wil u er aan herinneren wat God gezegd heeft tegen een groep Israelieten die vanwege hun zonde in Babylonische gevangenschap gingen. Ook al werden deze Israelieten gedisciplineerd vanwege hun zonden, noemde God hen “goede vijgen”. Daarna beloofde Hij hen “Ik zal mijn oog op hen slaan, ten goede, en Ik zal hen naar dit land doen terugkeren; Ik zal hen bouwen en niet afbreken, hen planten en niet uitrukken;Ik zal hun een hart geven om Mij te kennen, dat Ik de HERE ben, en zij zullen Mij tot een volk en Ik zal hun tot een God zijn, wanneer zij zich van ganser harte tot Mij bekeren” (Jeremia 24:6-7).

Alles wat u nodig heeft is een goddelijke zorg, een verlangen om vrij te zijn en een verlangen naar Hem. Hij zal u niet verlaten, Hij zal u op een bovennatuurlijke manier veranderen en bevrijden!

2. Ik heb ook een woord voor hen die het gevoel hebben verdwaald te zijn. U voelt zich in de war over een aantal zaken in uw leven. U heeft niemand tot wie u zich kunt wenden, en sommige dingen lijken compleet stuurloos te zijn. U vraagt zich diep in uw hart af of u onder een bepaalde vorm van discipline of oordeel van God staat.

Ontvang alstublief dit woord van de Heilige Geest: “Ik weet, o HERE, dat het niet aan de mens staat zijn weg te kiezen, noch aan een man om te gaan en zijn schreden te richten. Tuchtig mij, HERE, doch naar recht; niet in uw toorn, opdat Gij mij niet te gering maakt” (Jeremia 10:23-24).

De Heer zal het niet toestaan dat u neergehaald wordt door wanhoop of door hopeloosheid. Hij zal niets in uw leven toestaan om u te misleiden of om u te verwarren. Hij zal datgene doen dat het beste voor u is, maar nooit uit boosheid. God is niet kwaad op u, Hij zal u leiden, als u Hem uw vertrouwen geeft, ongeacht hoe klein dit vertrouwen is. Vertrouw op Zijn liefde.

Dit is het woord waarvan ik geloof dat de Heilige Geest het gegeven heeft om naar u te zenden. Moge het u opbouwen en u tot hulp zijn.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

