Home > Overdenkingen > Prijs God!

Prijs God!

Een vriend van mij was aan het eind van zijn latijn, hij vroeg zich af of God hem misschien was vergeten in deze hele nachtmerrie. Hij werd op een ochtend zo wanhopig dat hij het uitschreeuwde naar God “Als u niemand stuurt om mij een woord van hoop te geven dan is het onmogelijk deze dag door te komen. Ik kan simpelweg niet nog een dag langer zo doorgaan”.

Een paar uur later, toen hij op het punt gekomen was om zijn leven op te geven, ging hij naar z’n brievenbus en vond een afgedrukte preek die een vriend een paar dagen eerder had opgestuurd. Het was een preek uit 1992 met de titel “the Making of a man of God”. De boodschap ging over de hoop en herstel van zijn ziel, en hij was verbaasd over de timing van de Heilige Geest. God was precies op tijd met een woord van hoop, speciaal voor hem.

Vandaag ben ik bewogen door Gods geest om een aantal woorden van bemoediging op te sturen, deze zal door een aantal mensen precies op tijd ontvangen worden. Kijk zelf of een van de volgende woorden voor u bedoeld is:

1. Aan iemand die door een tijd van duisternis heen gaat, die het gevoel heeft dat God hem/haar heeft verlaten. De stemmen hebben u in de war gebracht, uw christelijke vrienden hebben u in de steek gelaten. U voelt zich te verslagen om nog te bidden, u voelt zich verraden en zelfs verlaten door God. Uw gevoel van verlatenheid is angstaanjagend, u draagt een diepe zorg met u mee. De gedachte dat u mogelijk God heeft beledigd is door uw gedachte geschoten en u voelt niet meer dat God van u houd. Dit is wat God tegen u te zeggen heeft: “Kan ook een vrouw haar zuigeling vergeten, dat zij zich niet ontfermen zou over het kind van haar schoot? Al zouden zij die vergeten, toch vergeet Ik u niet” (Jesaja 49:15).

2. Aan iemand die in een huwelijks-crisis zit: U heeft zich diep bezeerd. U wilt dat uw huwelijk geheeld en hersteld wordt, maar het ziet er hopeloos uit. U bent verdrietig, u wilt de Heer niet ongehoorzaam zijn, maar u ziet geen hoop op herstel. Ik zeg u: geef uw huwelijk niet op, ongeacht hoe slecht de zaken ervoor lijken te staan. “Ik zal u vergoeden de jaren, toen de sprinkhaan (alles) opvrat, de verslinder en de kaalvreter en de knager, mijn groot leger dat Ik op u afzond” (Joel 2:25). “Zijn wegen heb Ik gezien, doch Ik zal het genezen, het leiden, en het weer vertroosting schenken, namelijk aan de treurenden ervan” (Jesaja 57:18).

3. Aan iemand die in rouw is: Er is iets gebeurt waardoor u in een diep verdriet verzonken bent, een droefheid, een zwaarte die u niet van u af kunt schudden. U houd van de Heer, maar dit diepe verdriet is er dag en nacht. U wordt er mee wakker, u draagt het de hele dag met u mee en ’s nachts kunt u het niet van u afschudden. De Heer weet waar u mee loopt, hier is een woord van hoop voor u: “Ik weet, o HERE, dat uw oordelen gerechtigheid zijn, en dat Gij in trouw mij hebt verdrukt. Laat uw goedertierenheid mij tot vertroosting zijn naar uw belofte aan uw knecht. Uw barmhartigheid kome over mij, opdat ik leve, want uw wet is mijn verlustiging” (Psalm 119:75-77).

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

