Home > Overdenkingen > De Heer verhoort uw gebeden

De Heer verhoort uw gebeden

Onlang heb ik het levensverhaal van George Muller opnieuw gelezen, hij droeg midden jaren 30 de zorg over meer dan 2000 wezen in Engeland – allemaal door geloof in God. Muller stond bekend als een man wiens gebeden beantwoord werden. Voordat hij stierf had hij 50.000 antwoorden op gebeden opgeschreven in zijn dagboeken.

Als men vroeg hoe hij er achter kwam wat de wil van God was in een bepaalde zaak, gaf Muller een aantal punten waarvan hij geloofde dat ze noodzakelijk waren:

1. Ik breng m’n hart in een staat waarin hij geen eigen wil heeft ten opzichte van een specifieke zaak.
2. Ik laat de uitkomst niet over aan gevoelens of indrukken, want daarmee zou je je kunnen openen voor misleiding
3. Ik zoek Gods wil door, of in verbinding met, Zijn woord. Als u kijkt naar de Geest zonder het Woord open je jezelf voor misleiding
4. Ik neem Gods voorzienigheid mee in m’n overweging
5. Ik vraag God in gebed om Zijn wil aan mij te openbaren
6. Ik zorg voor een schoon geweten tegenover God en de mens
7. Elke keer als ik naar de mens luisterde in plaats van God, maakte ik grote fouten
8. Ik handel alleen als ik in vrede ben, na veel gebed, wachtend op de Heer in geloof

Zij die in geloof wandelen, zoekend naar Gods wil, worden vaak op de proef gesteld. Ik kom er in m’n eigen leven steeds meer en meer achter hoe belangrijk het is te volharden in gebed en te lezen in Gods woord. Spijtig genoeg bid Gods volk vandaag niet zo vaak, in plaats daarvan heeft men wel veel tijd om tv te kijken, en is er weinig tijd om op God te wachten.

Als ik in gebed ga groeit mijn geloof. En wanneer ik mij voed met Gods woord, wordt mijn vertrouwen in Zijn kracht om te leiden en steunen steeds groter. De Heer is mijn bankier, mijn begeleider en mijn advocaat.

Moge dit ook voor u gelden.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

