Home > Overdenkingen > Vrijmoedig het heiligdom binnengaan

Vrijmoedig het heiligdom binnengaan

“Broeders en zusters, dankzij het bloed van Jezus kunnen we zonder schroom binnengaan in het heiligdom, omdat hij voor ons met zijn lichaam een weg naar een nieuw leven gebaand heeft, door het voorhangsel heen. We hebben nu een hogepriester die dienstdoet in het huis van God; laten we God dan naderen met een oprecht hart en een vast geloof, nu ons hart gereinigd is, wij van een slecht geweten bevrijd zijn en ons lichaam met zuiver water is gewassen” (Hebreeën 10:19-22)

Er zijn twee zijden aan het werk van Christus op golgotha. De ene kant is in het belang van de mens en de andere kant is in het belang van God. Het ene brengt de zondaar een voordeel en het andere brengt de Vader een voordeel.

We zijn bekend met het voordeel aan de kant van de mens. Het kruis voorziet ons van vergeving van zonden, we ontvangen de kracht om los te komen van elke binding en ontvangen heerschappij over de zonde. We worden voorzien met genade en natuurlijk hebben we de belofte van eeuwig leven ontvangen. Het kruis heeft ons een manier gegeven om te ontsnappen uit de klauwen van de zonde en de hel.

Ik dank God voor deze kant van het kruis en voor de verlichting die dit brengt. En ik ben blij dat dit elke week gepredikt wordt in kerken wereldwijd.

Maar een andere kant van het kruis is er een waarvan we nog te weinig weten. Het is een kant in het belang van de Vader. Weet u, we begrijpen nog zeer weinig van de vreugde van de Vader die werd mogelijk gemaakt door het kruis. Het is een vreugde die Zijn hart vervult elke keer dat er een verloren kind naar Zijn huis terugkeert.

Als al onze focus van het kruis slechts uitgaat naar vergeving – als dat het eind is van al onze prediking – dan missen we een belangrijke waarheid over het kruis die God voor ons bedoeld heeft. Er is een groter begrip welke we hier kunnen ontvangen, en het heeft alles te doen met Zijn vreugde. Deze waarheid voorziet Gods volk met veel meer dan slechts een verlichting. Het brengt vrijheid, rust, vrede en vreugde.

Naar mijn mening hebben de meeste christenen geleerd om zonder schroom voor God te verschijning voor vergeving, voor voorziening en voor gebedsverhoring. Maar ze missen de vrijmoedigheid in dit aspect van hun geloof – een aspect die net zo cruciaal is in hun wandel met de Heer.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: