Home > Overdenkingen > Alles wat Hij wilt is uw trouw

Alles wat Hij wilt is uw trouw

Dus u heeft alles in Gods handen gelegd? U vertrouwd Hem, en werpt al uw zorgen op Hem. En u gelooft in Zijn belofte dat Hij u zal bewaren, beschermen en maakt dat u rechtop kunt lopen voor Zijn aangezicht. U beweert “Ik geloof in Gods Woord. En als Hij zegt dat ik Zijn rechtvaardigheid ben, dan is het Zijn taak om dit te bewerken in mijn leven. Hij zegt dat Zijn naam is “de Heer onze rechtvaardigheid” – en dat slaat op mij. Het is misschien zo dat ik nog niet zo ver ben, maar ik weet dat het niet mijn taak is om het te laten gebeuren, het is die van de Heer. En ik weet dat Hij mij op een of andere manier, door het werk van Zijn geest in mijn binnenste, op die plaats krijgt“.

God heeft geen belang bij uw huis, uw auto, uw meubels, uw spaargeld of uw bezittingen. Het enige dat Hij werkelijk wilt is uw vertrouwen – uw geloof in Zijn Woord. En het kan zijn dat dat juist nou hetgene is dat andere, meer geestelijke mensen, juist ontbreekt. U kunt naar een ander persoon kijken en denken dat deze veel geestelijker is dan jou. Maar die persoon is mogelijk hard aan het proberen om een rechtvaardig en vroom voorkomen te presenteren. Maar als God naar u kijkt verklaart Hij: “Daar is een rechtvaardige man of vrouw”. Waarom? Omdat u uw hulpeloosheid heeft toegegeven in uw streven naar rechtvaardigheid. En u vertrouwd op de Heer om u rechtvaardig te maken.

Paulus vertelt ons dat we al rechtvaardigen worden gerekend in Gods ogen vanwege dezelfde reden als dit bij Abraham het geval was. “Daarom werd Abraham rechtvaardig verklaard. Maar deze woorden zijn niet voor hem alleen neergeschreven, maar ook voor ons. Ook wij worden rechtvaardig verklaard, omdat we geloven in hem die onze Heer Jezus uit de dood heeft opgewekt” (Romeinen 4:22-24).

U kunt beweren “Ik geloof dit. Ik geloof in de God die Jezus uit de dood heeft doen opstaan”. Maar de vraag aan u is, geloof u ook dat de Heer uw verstoorde huwelijk tot leven kan roepen? En gelooft u ook dat Hij een familielid die geestelijk dood is tot leven kan brengen? Gelooft u dat Hij u uit die put van een slopende gewoonte kan tillen? Gelooft u dat Hij uw vervloekte verleden kan uitwissen en alle jaren kan herstellen die verloren zijn gegaan?

Als alles hopeloos lijkt – wanneer u in een onmogelijk situatie zit, zonder hulpmiddelen, en zonder enig lichtpuntje aan de horizon – gelooft u dán dat God uw Jehova Jirah is, die uw noden ziet? Gelooft u dat Hij er op is toegelegd om Zijn eeuwige belofte aan u na te komen – en dat op het moment dat Hij ook maar faalt in het houden van één van Zijn woorden dat de hemelen zullen smelten en het complete universum ontploft?

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: