Home > Overdenkingen > Toegewijd – in leven en dood

Toegewijd – in leven en dood

“Nebukadnessar nam het woord en zeide tot hen: Is het met opzet, Sadrak, Mesak en Abednego, dat gij mijn goden niet vereert en het gouden beeld dat ik heb opgericht, niet wilt aanbidden? Nu dan, indien gij bereid zijt, zodra gij het geluid van hoorn, fluit, citer, luit, harp, doedelzak en allerlei soort van muziekinstrumenten hoort, u ter aarde te werpen en het beeld te aanbidden, dat ik gemaakt heb . . . maar indien gij niet aanbidt, zult gij ogenblikkelijk in de brandende vuuroven geworpen worden; en wie is de god, die u uit mijn hand zou kunnen bevrijden?” (Daniel 3:14-15).

Daniels vrienden stonden oog in oog met een van de grootste opgaven die een mens ooit kan tegenkomen. Als God niet zou komen met een wonder dan zou dat hun dood betekenen!

Op welke manier zal de Heer temidden van uw crisis gebracht kunnen worden denkt u? Hij zal komen op het moment dat u dezelfde toewijding maakt die deze drie mannen maakten: “Toen antwoordden Sadrak, Mesak en Abednego de koning Nebukadnessar: Wij achten het niet nodig u hierop enig antwoord te geven. Indien onze God, die wij vereren, in staat is ons te bevrijden, dan zal Hij ons uit de brandende vuuroven, en uit uw macht, o koning, bevrijden; maar zelfs indien niet – het zij u bekend, o koning, dat wij uw goden niet vereren, en het gouden beeld dat gij hebt opgericht, niet aanbidden” (Daniel 3:16-18).

Met andere woorden: “Het ziet er hopeloos uit, als God geen wonder voor ons verricht dan zullen we sterven. Onze God is in staat om ons te bevrijden uit deze situatie! Maar zelfs al doet Hij dat niet dan nog kiezen wij ervoor om Hem niet te verloochenen. In leven of in de dood, we zullen op Hem vertrouwen!”

Geliefden, dit is het soort geloof en vertrouwen dat maakt dat de engelen in de hemelen feest vieren, en die het hart van God verblijden. Het is een geloof dat stelt “Heer, ik ben ervan overtuigd, dat u in staat bent om mij te bevrijden. U hoeft slechts één enkel woord uit te spreken en het zal allemaal voorbij zijn. Maar mocht dit niet gebeuren, dan zal ik niet vluchten. Ik zal u er niet van beschuldigen dat u mij verlaten heeft of dat u ontrouw bent, ik zal trouw en gehoorzaam aan U blijven. U wegen zijn vele malen hoger dan de mijne Heer, en mijn leven ligt in uw handen”.

Dit is wat Christus temidden van uw situatie brengt – de volle overtuiging dat Hij in staat is om u te redden en te bevrijden uit elke willekeurige crisis! Het is een zekerheid dat, ongeacht wat er gebeurt of komen gaat, wij in Zijn handen geborgen zijn.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

