Home > Overdenkingen > Wat is er gebeurt met de vreugde?

Wat is er gebeurt met de vreugde?

De Heilige Geest verlangt er naar Gods volk terug te brengen naar een plaats waar ze God kunnen dienen in vreugde en blijdschap. Wat een verdriet moeten ze in de hemel hebben over de wanhoop en het verdriet die over veel gelovigen heen is gevallen.

De schrijver van de psalmen schreef “Welzalig het volk, waarmee het zo gaat! welzalig het volk, welks God de HERE is!” (Psalm 144:15). En Jesaja schreef “Dan zult gij met vreugde water scheppen uit de bronnen des heils” (Jesaja 12:3).

Op het moment dat de Heilige Geest met mij begon af te rekenen op het gebied van de Heer dienen met vreugde had ik een moeilijke periode om dit aspect van Hem dienen serieus te nemen. Ik kon Gods houding hierin niet bevatten, ik vroeg mij af hoe belangrijk dit dienen in vreugde kon zijn tegenover alle hartverscheurende problemen die er vandaag de dag in de wereld te vinden zijn.

Weinig christenen hebben kennis van de waarheid rondom vrijheid en het levensreddende offer op Golgotha! Zij hebben het nog nooit toegestaan dat ze vrijgezet worden door het kruis van allerlei angsten en tal van bindingen. We kunnen ons niet verheugen en verblijden in onze relatie met de Heer wanneer we een beperkte (of geen) kennis hebben van wat er zich werkelijk aan het kruis heeft afgespeeld.

Het is niet noodzakelijk om alle verschillende leren te kennen rondom verzoening, genade, heiliging enzovoorts. Het enige dat u dient te weten om in vreugde te kunnen leven ten overstaan van God is deze ene fundamentele waarheid: GOD WAS HELEMAAL TEVREDEN MET HET OFFER VAN CHRISTUS AAN HET KRUIS!

Dit offer was alles wat nodig was! God is nu bereid om een ieder die berouw heeft over zijn/haar zonden te vergeven. Als u zich niet verblijd in de vergeving en de genade die tot ons gekomen is door Gods zoon Jezus Christus, is het net alsof u er aan twijfelt dat u vrijgekocht bent! Laat Gods geest u een openbaring brengen van deze waarheid – wij zijn geroepen om vrij te zijn! God wil dat we in een overvloed van vreugde leven, een vreugde die compleet en vol is.

Gods woord maakt het absoluut helder dat God er naar verlangt dat Zijn heiligen zich in Hem verblijden. “de vrijgekochten des HEREN zullen wederkeren en met gejubel in Sion komen; eeuwige vreugde zal op hun hoofd zijn, blijdschap en vreugde zullen zij verkrijgen, maar kommer en zuchten zullen wegvlieden” (Jesaja 35:10)

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: