Home > Overdenkingen > Plant een boom

Plant een boom

God heeft nooit beloofd om Zijn kinderen te behoeden voor het lijden, en Hij heeft ook nooit beloofd dat we nooit in nood zouden komen te zitten. Er is geen belofte gedaan van wereldvrede, rust, veiligheid of een voortdurend financieel welzijn. We hebben wél de belofte ontvangen van vrede, rust en veiligheid voor onze ziel en onze gedachten – de bovennatuurlijk voorziening voor elke echte nood – en we hebben de verzekering ontvangen dat we nooit hoeven te smeken om brood. God wil liever dat we op een punt komen waar Paulus ook kwam toen hij zei “Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn” (1 Timoteus 6:8).

De toekomst kan er kwaadaardig en slecht uit zien, maar David zei in Psalm 23 “ik vrees geen kwaad”. Dat is de boodschap voor de gelovigen van vandaag. God heeft de toekomst onder controle, dus er is geen rede voor angst. God heeft alle touwtjes in handen, en kent het exacte moment dat de Heere Jezus zal terugkeren. De God die de hemel en aarde geschapen heeft zegt “Zie, volken zijn geacht als een druppel aan een emmer en als een stofje aan een weegschaal; zie, eilanden zijn als fijn stof, dat uitgestrooid wordt; de Libanon is niet toereikend als brandhout, en zijn wild gedierte niet ten brandoffer. Alle volken zijn als niets voor Hem, zij worden door Hem beschouwd als nietig en ijdel” (Jesaja 40:15-17).

God wil dat wij door blijven werken totdat Christus terugkeert. Dat betekent simpelweg dat we blijven werken alsof er nooit een einde komt, en dat we leven alsof Hij morgen terugkeert. De evangelist D.L. Moody werd eens de volgende vraag gesteld: “Wat zou u vandaag doen als u wist dat de Heere Jezus morgen zou terugkeren?”. Zijn antwoord was “Ik zou een boom planten”. Dus laat het zo zijn, laat elke christen doorgaan met het planten en zaaien van God’s zaad. Laat hen doorgaan met het doen van het werk voor God, zodat als Hij terugkomt Hij ons zal vinden terwijl we de wil van God uitvoeren.

God telt nog steeds elke haar op onze hoofden, Hij telt nog steeds elke vogel die valt. Hij hoort nog steeds onze gebeden nog voordat we ze uitgesproken hebben, en Hij geeft nog steeds antwoord voordat Hij geroepen wordt. Hij geeft nog steeds op een uitbundige manier, nog meer dan wij om kunnen vragen of aan kunnen denken. Dus wat hebben we te vrezen?

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: