Home > Overdenkingen > Uit de klauwen van de leeuw

Uit de klauwen van de leeuw

Het is voor ons eigen bestwil dat God ons opdraagt om te gedenken. De gedachte aan Zijn bevrijdingen uit het verleden helpt ons om ons geloof en vertrouwen op te bouwen voor datgene waar we op dit moment doorheen gaan.

Staat u momenteel oog in oog met een crisis? Heeft u een gigantisch probleem thuis, op het werk of binnen uw gezin? De enige weg die u kunt gaan is door deze reus te confronteren net zoals David dat deed: breng uzelf de leeuw en de beer in herinnering. Door Gods trouw in het verleden te herinneren, kon David zonder enige angst op Goliath afstappen.

Toen David zich opstelde als vrijwilliger om Goliath te lijf te gaan zei Saul tegen David: “Gij zult met deze Filistijn de strijd niet kunnen aanbinden, want gij zijt nog jong en hij is een krijgsman van zijn jeugd aan. David echter zeide tot Saul: Uw knecht was gewoon voor zijn vader de schapen te hoeden. Kwam er een leeuw of een beer, die een schaap uit de kudde wegroofde, dan liep ik hem na, sloeg hem en redde het uit zijn muil. Als hij zich dan tegen mij keerde, greep ik hem bij zijn baard en sloeg hem dood. Zowel leeuw als beer heeft uw knecht verslagen. En deze onbesneden Filistijn zal het vergaan als één van dezen, omdat hij de slagorden van de levende God getart heeft” (1 Samuel 17:33-36).

David wist wat de gevaren waren toen hij naar Goliath toe ging. Hij was niet een of andere amateur, een naief, overmoedig kind dat er op uit was om een flink potje te vechten. Nee, David herinnerde zich simpelweg Gods hulp uit het verleden. En nu keek hij zijn vijand recht in de ogen aan en verklaarde “De HERE, die mij gered heeft uit de klauwen van leeuw en beer, Hij zal mij ook redden uit de hand van deze Filistijn” (1 Samuel 17:37).

Tal van Christenen worden vandaag de dag geconfronteerd met reuzen die van alle kanten lijken te komen. Maar veel van deze christenen krimpen ineen van angst. Herkent u zichzelf hier in? Bent u de tijden vergeten dat u zo verziekt was dat de dood u naderde, maar dat de Heer u heeft opgericht? Herinnert u zich nog die financiele ramp toen u dacht “Dit is het einde, het is gedaan met mij”, maar de Heer nam u bij de hand en leidde u dwars door het vuur, en heeft u bewaard tot op de dag van vandaag.

Er zijn veel zaken die wij niet begrijpen en die wij ook nooit zullen begrijpen, tot de dag komt dat we thuis komen bij de Heer. Maar ik geloof absoluut in het feit dat God in staat is heling te brengen, en dat Hij een uitweg heeft uit élke situatie. De vraag voor ons is alleen, waar vinden wij het geloof en de moed om op te staan tegen de vijand en de overwinning te behalen in Christus?

Dit komt voort door ons alleen die leeuw en die beer in herinnering te brengen. Het komt wanneer u in staat bent om God enorme trouw te herinneren, alle overwinningen die Hij u in het verleden geschonken heeft. U bent niet in staat om oog in oog te staan met een reus totdat u Gods majesteit en glorie over uw leven geopenbaard heeft gekregen én gelooft.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: