Home > Overdenkingen > God is niet aan u voorbij gegaan

God is niet aan u voorbij gegaan

Een van de grootste lasten die ik heb als herder van de Heer is “Oh God, hoe kan ik toch hoop en troost brengen naar gelovigen die enorme pijnen en lijden hebben te doorstaan? Geef mij een boodschap dat elke twijfel en angst zal doen laten wijken. Geef mij de waarheid die alle tranen zal doen drogen en een lied brengt op de lippen van de hopelozen”.

De boodschap die ik hoor van de Heilige Geest voor Gods volk is erg simpel “Ga naar Mijn woord, en sta op mijn beloften. Wijs elke vorm van twijfel af”. Alle hoop wordt immers geboren vanuit Gods beloften. Ik heb een brief ontvangen van iemand die hier een mooi voorbeeld van bevat. De brief komt van een moeder, dit is wat ze schreef:

“Mijn dochter is 16 jaar oud. Haar spieren en gewrichten breken langzaam af, ze heeft 24 uur per dag pijn te verduren. Ik heb mijn zoon verloren toen hij zelfmoord pleegde in 1997 vanwege eenzelfde soort pijn. Hij was slechts 22 toen hij na een lijdensweg van 9 jaar zichzelf het leven ontnam. Hij kon niet met zijn pijn leven.

Mijn dochter was een balerina en zag er naar uit om naar Julliard (een dansschool) in New York te gaan. Maar haar dromen vielen in duigen toen ze werd getroffen door dezelfde ziekte als haar broer had. De dokter heeft gezegd dat op een schaal van 1 tot 10 haar pijn een 14 kreeg. De hoeveelheid pijnstillers die nodig zijn om nog effect te hebben zouden vernietigend zijn voor haar nieren, dus kan ze die niet innemen.

Ze houd van de Heer, en het is altijd een genot om bij haar in de buurt te zijn. Ze schrijft prachtige gedichten die inmiddels in meer dan 15 publicaties zijn verschenen, ze staat ingeschreven in de “Internationale Wie is Wie in poezie”.

Dus met dit alles in het achterhoofd, temidden van een meedogenloze verstoring van lichaam en ziel, hebben deze moeder en dochter hun hoop gesteld op God en op Zijn woord, en Hij heeft hen vrede geschonken.

Heeft de vijand u proberen wijs te maken dat God aan u voorbij gegaan is? Bent u ertoe verleid om te denken dat God niet met u is? Heeft u uw geloof bijna opgegeven? Stel al uw hoop op Gods woord voor u:

“Ik laat u niet in de steek, ik zal u niet verlaten” (Hebreeën 13:5)

“Daarom is de HERE een burcht voor de verdrukte, een burcht in tijden van nood. Daarom vertrouwen op U wie uw naam kennen, want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken, o Here” (Psalm 9:10-11).

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

