Home > Overdenkingen > Ik ben de kracht en het mededogen

Ik ben de kracht en het mededogen

“Maar Jezus riep zijn discipelen tot Zich en zeide: Ik heb medelijden met de schare, want zij zijn nu reeds drie dagen bij Mij gebleven en hebben niets te eten. En zonder voedsel wegzenden wil Ik hen niet, zij mochten eens onderweg bezwijken” (Matteus 15:32).

Ik geloof dat Christus hier een verklaring wou afleggen tegenover Zijn discipelen. Hij zei “Ik ga meer voor deze mensen doen dan hen slechts genezen. Ik ga ervoor zorgen dat ze voldoende brood hebben om te eten. Ik maak me zorgen over alles wat hen ook maar aan gaat. Je zult zien dat ik meer dan dan slechts een kracht, Ik ben ook mededogen. Als u mij alleen maar ziet als genezer, een werker van wonderen, dan zult u mij vrezen. Maar als u mij ook ziet als een man vol mededogen dan zult u van mij houden en mij vertrouwen”.

Ik schrijf deze boodschap voor een ieder die op het punt van uitputting staan, die compleet overrompeld zijn door hun huidige situatie. U bent altijd een trouwe dienstknecht geweest, heeft altijd anderen gevoed erop vertrouwende dat God het onmogelijk kan doen voor Zijn volk. Maar toch heeft u twijfels over Zijn bereidheid om iets te doen aan uw eigen situatie.

Ik vraag me af hoeveel lezers van deze boodschap woorden van geloof en hoop gesproken hebben naar anderen toe die in een moeilijke, hopeloze situatie zaten. U heeft er bij hen op aangedrongen “Hou vol! De Heer is in staat om  u te helpen, Zijn beloften Zijn waarheid, Hij is trouw dus verlies uw hoop niet, want Hij zal uw noodkreet beantwoorden”.

“Gelooft u echt in wonderen?” Dat is de vraag die de Heilige Geest aan mij stelde. Mijn antwoord was “Ja natuurlijk Heer. Ik geloof in elk wonder waar ik van lees in de Schrift”. Maar toch was dit antwoord niet goed genoeg. De vraag van de Heer aan ieder van ons is eigenlijk “Gelooft u dat ik een wonder kan doen voor u?”. En niet slechts één wonder, maar een wonder voor elk probleem en elke situatie die we tegenkomen? We hebben meer nodig dan slechts de wonderen uit het oude of nieuwe testament, en wonderen uit het verleden. We hebben vandaag de dag persoonlijke wonderen nodig, die speciaal voor ons en onze situatie ontworpen zijn.

Denk aan die ene moeilijkheid waar u nu voor staat, uw grootste nood, uw meest lastige probleem. U heeft er al zo lang over gebeden, gelooft u werkelijk dat de Heer met een oplossing kan komen, op een manier die u nooit zult begrijpen? Dat soort geloof gebied het hart om te stoppen met piekeren of om vragen te stellen. Het vertelt u om te rusten in de zorg van de Vader, Hem te vertrouwen om het op Zijn manier en op Zijn tijd te doen.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: