Home > Overdenkingen > De weldaden van de Heer zullen nooit ophouden

De weldaden van de Heer zullen nooit ophouden

De bijbel vertelt ons dat de Heer geen aanziens des persoons kent. En omdat Hij geen vriendjespolitiek vertoont – omdat Zijn beloften nooit veranderen van generatie op generatie – kunnen wij Hem vragen om ons dezelfde weldaden te tonen als Hij gedaan heeft bij alle gelovigen in de geschiedenis. Koning Manasse was een grotere zondaar als alle koningen voor hem. Maar toen hij berouw betoond werd hij hersteld (2 Koningen 21:1-18).

De weldaden van de Heer zullen nooit ophouden, en Zijn eerdere voorbeelden van weldaden in het verleden zouden elk van ons moeten voorzien van een vrijmoedige zekerheid om al onze verzoeken aan Hem te richten. Dus geliefde heilige, op het moment dat u bang bent dat u net iets teveel gezondigd heeft … wanneer u denk dat u een grens heeft overschreden, en dat God u om die rede in de steek laat … wanneer u ontmoedigd bent, teneergeslagen doordat u faalt of onchristelijk gedrag vertoont … wanneer u zich afvraagt of God u niet links laat liggen, of Zijn liefde voor u verbergt vanwege uw vroegere zonden – als u werkelijk een berouwvol hart heeft, grijp u dan vast aan deze waarheid: GOD IS ONVERANDERLIJK!

Verbind God aan Zijn woord. Schrijf alle grote daden van God op die Hij voor u verricht heeft de afgelopen jaren. Ga dan naar de Schrift en zoek andere voorbeelden van Zijn weldaden uit het verleden die Hij voor Zijn volk verricht heeft. Ga met deze lijsten naar de Heer en herinner Hem: “God, U kunt Uw eigen woord niet ontkennen. U bent dezelfde, in het verleden, in het heden tot in de eeuwigheid”.

Ik dring er bij u op aan, verwaarloos dit niet. Heel vaak haasten we ons in Gods nabijheid en maken we onze verzoeken hartstochtelijk aan Hem bekend. Maar we verslappen in ons gebed, omdat we onvoorbereid tot Zijn troon komen. We moeten een duidelijk verzoek en standpunt hebben als we tot God naderen. Ware vrijmoedigheid begint niet met emoties; het begint wanneer we volledig overtuigd zijn. Dus moeten we van te voren een zaak hebben niet alleen om aan God voor te leggen, maar ook om ons eigen geloof te versterken.

Wij hebben vandaag de dag iets waar de gelovigen in het oude testament enkel van konden dromen. En dat is dat God’s eigen Zoon gezeten is aan de rechterhand van de Vader. We kennen de Zoon, omdat Hij onze broer is, door adoptie. En we zijn in staat om een claim op onze bloedband te leggen op elk moment dat we voor de Rechter staan, en we kunnen Hem binden aan Zijn eigen uitspraken: “Vader, ik heb U niets te brengen dan Uw eigen woord. U heeft beloofd dat ik vervolmaakt zal worden in Christus, dat U mij voor vallen zult behoeden, en dat Jezus mijn bemiddelaar zou zijn. U heeft beloofd dat U Uw oren zult openen voor mijn verzoeken en mij zal voorzien in al mijn noden. Oh Heer, wees genadig met mij in mijn tijd van nood. Amen!”.

Ik geloof echt dat God gezegend wordt op het moment dat we met een dergelijke vrijmoedigheid tot Zijn troon naderen, door Hem te wijzen op Zijn eigen woord. Het is alsof Hij tegen ons zegt: “Eindelijk, je hebt Me, je hebt Mij gezegend!”.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: