Home > Overdenkingen > Volledige overgave

Volledige overgave

Onze vrede en tevredenheid is altijd afhankelijk van onze berusting in Gods handen, ongeacht wat onze omstandigheden zijn. De schrijver van de psalmen schreef “verlustig u in de HERE; dan zal Hij u geven de wensen van uw hart” (Psalm 37:4).

Als u uzelf volledig heeft toevertrouwd in Gods handen, dan bent u in staat om alle ontberingen te doorstaan. De wens van onze hemelse Vader is dat u in staat bent om uw dagelijkse werkzaamheden uit te voeren zonder enkele angst, volledig vertrouwend op Zijn zorg. Uw overgave aan Hem heeft een heel praktisch effect in uw leven; hoe meer u zich berust in Gods zorg en voorziening, hoe onverschilliger u komt te staan ten overstaan van de omstandigheden waar u zich in bevind.

Als u zich aan Hem toevertrouwd dan hoeft u niet continu proberen uit te zoeken wat uw volgende stap moet zijn. U hoeft niet angstig te worden als u verontrustende nieuwsberichten hoort. U zult niet overweldigd worden wanneer u denkt aan de tijd die er aan staat te komen omdat u uw leven, uw gezin en uw toekomst volledig hebt overgegeven in de liefdevolle en veilige handen van de Heer.

Hoeveel zorgen denkt u dat een schaap zich maakt wanneer hij zijn herder volgt? Zij zijn absoluut niet bezorgd, omdat zij zich volledig berusten in zijn leiding. Zo is het ook met ons, wij zijn de schapen van Christus, die onze grote Herder is. Dus waarom zouden wij ons ooit bezorgd maken of ongerust zijn over onze levens en toekomst? Hij weet als geen ander hoe Hij Zijn kudde moet beschermen en behouden, omdat Hij ons leidt in liefde!

In mijn eigen leven heb ik stap voor stap moeten leren om God te vertrouwen. Bedenk uzelf eens: Hoe kan ik zeggen God te vertrouwen in alles, als ik niet bewezen heb dat ik Hem één ding durf toe te vertrouwen? Slechts de woorden te belijden “Ik vertrouw volledig op de Heer” is niet voldoende. Ik moet dit keer op keer bewijzen in mijn leven, op vele gebieden in alledaagse zaken.

Veel mensen die vandaag de dag leven hebben gezegd “Ik stop ermee, ik geef me over, ik vertrouw volledig” maar pas nádat ze inzagen dat er geen enkele andere uitweg was. Maar werkelijke overgave, het type dat God behaagd, wordt vrijwillig en welwillend gedaan, nog vóórdat iemand aan het einde van al zijn kunnen komt. Wij dienen te handelen in overeenstemming met de Heer, zoals Abraham dat deed, hij gaf God zijn leven alsof hij een blanco cheque gaf, en hij liet de Heer alles invullen.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

