Home > Overdenkingen > Kruimels

Kruimels

De kananese vrouw wiens dochter ziekt was volhardde in het zoeken naar Jezus. Uiteindelijk drongen de discipelen er bij hun meester op aan “Stuur haar toch weg, anders blijft ze maar achter ons aan schreeuwen” (Matteüs 15:23). Blijkbaar negeerde de Heere Jezus die hele situatie, waarom zou Hij dit doen? Jezus wist dat het verhaal van deze vrouw doorverteld zou worden in elke komende generatie, en Hij wou een waarheid openbaren aan iedereen die het zou lezen. Dus beproefte Hij het geloof van deze vrouw door te zeggen “Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls” (Matteüs 15:24). De Heere Jezus zei hier “Ik ben gekomen voor de redding van de Joden, waarom zou ik hun evangelie verspillen aan de heidenen?”

Deze uitspraak zou de meeste van ons hebben weg gejaagd, maar de vrouw gaf geen krimp. Ik vraag het u, hoe vaak geeft u het niet op in uw gebed? Hoe vaak ben u niet vermoeid geraakt en tegen uzelf gezegd “Ik heb de Heer gezocht, ik heb gebeden en gevraagd, maar ik zie maar geen resultaten”?

Sta er eens bij stil hoe deze vrouw reageerde. Ze antwoordde niet met een klacht, of met een beschuldigende vinger waarmee ze zegt “Waarom negeert u mij Jezus?”. Nee, de Schrift vertelt ons het tegenover gestelde: “Maar zij kwam en viel voor Hem neer en zeide: Here, help mij!” (Matteüs 15:25).

Wat hierna volgt is misschien erg hard om te lezen. Want weer wees de Heere Jezus deze vrouw af, alleen deze keer was Hij zelf nog wat harder. Hij vertelde aan haar “Het is niet goed het brood der kinderen te nemen en het de honden voor te werpen” (Matteüs 15:26). Wat een ongelooflijke reactie! Maar deze vastberaden vrouw zwichtte niet in haar najagen van de Heer. En de Heer prees haar hier voor, Jezus zei tegen haar “O, vrouw, groot is uw geloof, u geschiede gelijk gij wenst! En haar dochter was genezen van dat ogenblik af” (Matteüs 15:28).

Geliefde, we hoeven ons niet neer te leggen bij een paar kruimeltjes. We hebben alle genade en barmhartigheid toegezegd gekregen die we nodig hebben tijdens ons leven. Daarin zit ook elke crisis die onze gezin aan gaat, gered of ongered. We zijn uitgenodigd om vrijmoedig tot Gods troon te naderen, met volle overtuiging.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: