Home > Overdenkingen > De gieren wegjagen

De gieren wegjagen

In Genesis 15 maakt God een prachtige afspraak met Abraham. Hij instrueerde deze patriarch om een vrouwelijke vaars en geit te nemen en hen in tweeën te snijden. Daarna moest Abraham een tortelduif en een duif nemen en hen op de grond leggen, met hun hoofden naar elkaar. Abraham deed precies zoals hem geboden was en terwijl deze schepsels op de grond lagen te bloeden begonnen er gieren af te dalen naar de karkassen toe. Plotseling werd Abraham omgeven door een diepe duisternis om hem heen. Wat was deze duisternis? Het was satan die in paniek was.

Hoe denkt u dat satan zou reageren wanneer hij alle beloftes van God de uwe ziet worden terwijl u uw leven aan de Heere Jezus geeft? De duivel zal in een jaloerse razernij vervallen; en wanneer hij uw vastbeslotenheid ziet om de hele weg af te gaan met de Heer, dan is er slechts een manier voor hem om te reageren: de hele hel raakt in paniek!

Wat deed Abraham toen de gieren kwamen? De Schrift zegt ons dat hij ze weg joeg, zo heeft de Heer ons ook een manier getoond om af te rekenen met deze dreigende gieren. We hoeven niet bang te zijn voor de aanvallen van de duivel, omdat wij machtige (geestelijke) wapens hebben ontvangen.

Wanneer er een stem van twijfel opkomt die zijn vraagtekens zet bij God dan moet ik hier de waarheid tegenover zetten met wat ik weet over mijn liefdevolle Heer. Ik kan geen enkele gedachte als waarheid aannemen als ze enkel gebaseerd zijn op wat ik op dat moment voel. Ze dienen afgemeten te worden aan de beloften van de Heer aan mij over Zichzelf en over de overwinning die Hij behaalt heeft voor mij.

Simpel gezegd, als er beschuldigende gedachten in mij opkomen – als zij twijfel of angst zaaien, als ze veroordelend zijn, of een gevoel van afwijzing voortbrengen – dan weet ik dat deze gedachten niet van God komen. We moeten allemaal voorbereid zijn op dergelijke verschrikkelijke gedachten, zelfs de Heere Jezus moest dit ondergaan terwijl de vijand Hem in de wildernis beproefte.

Als er gieren op u afkomen, en u gedachten brengen van onwaardigheid en onveiligheid, jaag ze dan weg met het woord van God. Het offer waar de Heer u naar toe geleid heeft heeft Hem behaagt, en Hij zal dit in ere houden.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

