Home > Overdenkingen > Op hun voeten en gereed

Op hun voeten en gereed

“Saul werd bevreesd voor David, omdat de HERE met hem was” (1 Samuël 18:12)

Satan benijdt en is het meest bang voor hen die met God in gebed zijn geweest, en vastbesloten zijn om op te staan en de strijd aan te gaan in geloof. Satan is zelfs bang van een klein leger dat omgord is met geloof voor een gevecht. Hij krimpt ineens voor diegene die op hun voeten staan en er klaar voor staan om weerstand te bieden. En omdat hij u vreest, is hij er op uit om uw strijdlust af te laten nemen.

De duivel doet dit door te proberen uw gedachten te laten overstromen met verslagen, afleidende en helse gedachten die wantrouwen tegen God opwekken en vraagtekens zetten bij Zijn kracht. Hij zal het in uw gedachten en geest uitschreeuwen “Het heeft geen zin meer om te strijden, jij bent veel te zwak door al je persoonlijke worstelingen. Je zult nooit maar dan ook nooit overwinnaar zijn. De krachten van de hel zijn veel te sterk om te overwinnen. Dus je kunt net zo goed lekker achterover blijven zitten, je hoeft je niet meer zo druk te maken over de strijd”.

Dit is allemaal afleiding! Satan’s complete strategie is er op gericht om uw ogen af te houden van de overwinning aan het kruis! Hij wil dat u uw focus richt op uw zwakheden, uw zonden, uw tekortkomingen – and dat is waarom hij een vergrootglas wilt houden op uw huidige problemen en lijden. Hij wil u laten geloven dat u niet sterk genoeg bent om door te zetten. Maar het gaat helemaal niet om uw kracht, het gaat om Jezus’ kracht!

Het feit is dat wij allemaal in gevechten terecht komen, net zolang totdat wij sterven of totdat de Heere Jezus terugkeert. En er zullen ons ook seizoenen gegeven worden van rust, waarin alles uitgesteld wordt. Maar zolang wij hier op deze aarde zijn, zitten we temidden van een geestelijke oorlog. En er is simpelweg geen einde aan deze veldslagen. Dat is waarom Paulus zegt dat de Heere Jezus ons uitgerust heeft met wapens die bij machte zijn om grote bolwerken omver te halen. We zijn uitgerust met wapens waar satan niet tegen op kan: gebed, vasten en geloof.

De tijd is gekomen voor ons om onze focus niet meer te richten op onze huidige kwellingen. We moeten onze ogen van onze beproevingen afhouden en richten op de Kapitein van deze oorlog. De Heere Jezus heeft de sleutels vast van alle overwinningen en Hij heeft ons het volgende beloofd: “Ik heb jullie uitgerust met elk wapen dat nodig is voor de strijd. En ik ben klaar en bereid om u kracht te geven in uw tijden van zwakte”.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: