Home > Overdenkingen > Gevoelens, de boodschappers van satan

Gevoelens, de boodschappers van satan

Ik ben zo blij dat mijn gevoelens geen enkele betekenis hebben. Ik ben zelfs nog dankbaarder dat zij mijn redding of relatie met de Heer niet beïnvloeden. Wanneer de vijand op me afkomt als een vloed, en poogt mij te verdrinken met depressieve gevoelens en negatieve gedachten, heb ik de gewoonte om mezelf de schuld te geven. Ik zeg tegen mijn hart “Waarom ben ik zo bedroeft? Waarom ben ik opeens zo onrustig in de geest? Waarom zo rusteloos en prikkelbaar – wanneer ik dat niet wil zijn? Wat voor kwaad heb ik gedaan om deze negatieve, depressieve gevoelens te verdienen?”

Mijn negatieve gedachten komen niet van God dus ik hoef ze niet te accepteren!

“Want God heeft ons niet gegeven een geest van lafhartigheid, maar van kracht, van liefde en van bezonnenheid” (2 Timoteüs 1:7)

Ik kan elk negatief gevoel afwijzen omdat ik weet dat geen enkele van deze gevoelens van God komt. Gevoelens waar iemand angstig van wordt komen niet uit de hemel, het zijn boodschappers uit de putten van de hel! Ze dienen afgewezen en gebonden te worden door de kracht van gebed en geloof.

God zegt tegen ons “Ik heb u deze gevoelens van angst en twijfel niet gegeven. Ik heb u een geest van liefde, kracht en authoriteit gegeven”. Hij roept ons op om deze ongewenste gedachten buiten werking te stellen, om hen krijgsgevangen te maken en in gehoorzaamheid te brengen aan God. We moeten het niet toestaan dat deze gevoelens en gedachten ons de baas worden, we moeten er niet in blijven hangen zodat er wortels van bitterheid en twijfel kunnen ontstaan. We moeten tegen hen in opstand komen en hen neerhalen in de naam van Jezus! We hebben een gebod ontvangen om dit te doen!

“zodat wij de redeneringen en elke schans, die opgeworpen wordt tegen de kennis van God, slechten, elk bedenksel als krijgsgevangene brengen onder de gehoorzaamheid aan Christus” (2 Korintiërs 10:5)

Elk teneergeslagen gevoel is de vrucht van het duivelse zaad van wantrouwen. Het is de oude slang die aan het werk is om te proberen ons zover te krijgen dat we vraagtekens zetten bij God’s trouw, bij God’s zorg, bij God zélf! Deze leugens zijn de zaden van negatieve gevoelens en God gebied ons om de strijd met hen aan te gaan.

  1. yvonne
    07-04-2010 om 07:17

    Hier wordt ik me ook steeds meer van bewust.
    Het verteerd het leven dat God geeft. Leven in rust en zekerheid dat Hij te vertrouwen is, in alle omstandigheden.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

