Home > Overdenkingen > Een speciaal woord voor iemand die op het punt staat om op te geven

Een speciaal woord voor iemand die op het punt staat om op te geven

Vandaag kreeg ik de indruk om te spreken tegen hen die emotioneel en intellectueel gebukt gaan onder een last die te zwaar is om te dragen.

De beloftes van God lijken niet te werken voor u en uw gezin. U heeft geprobeerd om God te behagen, u bid – u houd werkelijk van Hem – maar op dit moment bevind u zich aan het einde van al uw kracht en uithoudingsvermogen.

Uw beproevingen nemen toe terwijl u zich probeert vast te houden aan uw geloof. Het lijkt net alsof God zwijgt tegen u.

GELIEFDE, U BENT NIET ALLEEN. Veel godvruchtige mensen lijden op dit moment op deze manier en satan fluistert – God’s woord is niet waar! Wij weten dat dit de verslinder is die spreekt, vrees niet voor de krachten van de hel.

Ga naar Job 19 en lees het hele hoofdstuk. Job zei “Zie, ik schreeuw: Geweld! Maar ik krijg geen antwoord. Ik roep om hulp, maar er is geen recht. Mijn weg heeft Hij toegemuurd, zodat ik niet verder kan, en op mijn paden spreidt Hij duisternis. Mijn eer heeft Hij mij ontroofd, de kroon van mijn hoofd weggenomen. Hij heeft mij aan alle kanten afgebroken, zodat ik verga, en mijn hoop als een boom uitgerukt. Hij heeft zijn toorn tegen mij doen ontbranden en mij als zijn vijanTd beschouwd” (Job 19:7-11)

Temidden van deze satanische aanvallen schreeuwt Job het uit: “Maar ik weet: mijn Losser leeft en ten laatste zal Hij op het stof optreden. Nadat mijn huid aldus geschonden is, zal ik uit mijn vlees God aanschouwen, die ik zelf mij ten goede aanschouwen zal, die mijn eigen ogen zullen zien en niet een vreemde; mijn nieren in mijn binnenste versmachten van verlangen” (Job 19:25-27)

God zegt “Verknocht aan beelden is Efraïm” (Hosea 4:17), er zijn geen beproevingen, geen testen voor die stam. Maar u heeft zich niet overgegeven aan afgoden, u bent nog steeds de appel van Zijn oog. God ziet iets in u wat de moeite waard is om aan te werken.

God tuchtigd wie Hij liefheeft, het is niet plezierig en het doet pijn – maar het is de Vader die ons redt voor Zijn eigen glorie die in de komende jaren onthuld zal worden.

Hij heeft u nog nooit meer liefgehad dan nu, wees er verzekert van – God spreekt nog steeds tot u.

  1. 14-04-2010 om 13:07

    ik walg van deze! wereld!..en GOD ZWIJGT!

  2. 15-04-2010 om 18:39

    Lieve rita, de wereld is ook ellendig en er rot aan toe, daarom heeft God ook Zijn eniggeboren Zoon gestuurd om de wereld hiervan te redden. Ook vandaag de dag steekt Hij nog steeds genadevol Zijn hand uit naar deze wereld, en Hij spreekt nog steeds tot Zijn kinderen.

    Hij zwijgt echt niet, ik bid dat je Zijn stem zult gaan herkennen temidden van alle rotzooi en ellende om ons heen. Zijn oog is dag en nacht op Zijn kinderen, Hij is jou niet vergeten, vertrouw daar op Rita. Bid tot Hem dat Hij het is die jou gaat afsluiten voor alle indrukken en stemmen, behalve Zijn stem, zodat je Hem zult gaan horen. Door Jezus kun je vrijmoedig op Hem afstappen en het aan Hem vragen, blijf volharden in gebed want Hij is trouw en zál je gebed verhoren, geloof dat.

    Zie op Hem en niet op de wereld of op het vlees, want dat alles maakt slechts verward … en God zal nooit verwarring brengen.

    “Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn” (Kolossenzen 3:1-2)

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

