Home > Overdenkingen > Zullen mijn gebeden ooit beantwoord worden?

Zullen mijn gebeden ooit beantwoord worden?

Ik geloof in de timing van de Heilige Geest, op God’s tijd worden al onze gebeden beantwoord – op wat voor manier dan ook – maar het probleem is dat we bang zijn om onze gebeden te onderwerpen aan een toetsing door de Heilige Geest. Sommige van onze gebeden moeten eerst gereinigd en zuiver worden; omdat ons geloof vaak wordt verspild aan verzoeken die nog niet zijn volgroeid. We weten niet hoe we “Uw wil zal geschieden” moeten bidden. We willen Zijn wil niet zo graag als de dingen die toegestaan zijn door Zijn wil.

Abraham beoefende zijn geloof door zichzelf er aan te blijven herinneren dat hij een vreemdeling was op deze aarde. Zijn ontvangen zegening produceerde slechts een tent om in te wonen, omdat hij al zijn vertrouwen legde in die ene stad wiens bouwer en maker God is.

Leefden sommige van deze geloofs-krijgers niet in geloof? Weigerde God om sommige van hun gebeden te beantwoorden? Per slot van rekening werd niet iedereen bevrijd en leefde niet iedereen lang genoeg om het antwoord op hun gebeden te zien. Ze werden niet allemaal gespaard voor pijn, voor lijden en zelfs de dood. Sommigen werden gemarteld, en weer anderen werden verscheurd, zwierven verlaten rond, verdrukt en gekweld (Hebreeën 11:36-38).

Sommigen die een reputatie hadden van een groot geloof “hebben het beloofde niet verkregen” (Hebreeën 11:39). En zij die de “belofte wel verkregen” gebruikten hun geloof om rechtvaardige werken te doen, kracht te verkrijgen in tijden van zwakte en om de vijand op de vlucht te doen jagen.

Maak u geen zorgen over of God nu “Ja” of “Nee” antwoord op uw verzoek. Wees niet bedroefd wanneer het antwoord nog niet in zicht is en stop er alstublieft mee om u te focussen op geloofs-formules en methodes. Vertrouw ieder gebed toe aan Jezus en ga vol vertrouwen door met uw dagelijkse bezigheden. Hij zal niet één moment te vroeg of te laat zijn met Zijn antwoord, en als het antwoord dat u zoekt niet komt zeg dan tegen uw hart “Hij is alles wat ik nodig heb, als ik meer nodig heb zal Hij het mij niet onthouden. Hij zal op Zijn tijd en Zijn manier antwoorden. En als Hij niet voldoet aan mijn verzoek, dan heeft Hij daar een perfecte rede voor om dat niet te doen. Ongeacht wat er gebeurt, ik zal altijd geloof en vertrouwen hebben in Zijn trouw”.

Vergeef ons God, als we ons meer zorgen maken over het verkrijgen van gebedsverhoringen dan over het leren van totale overgave aan Christus zélf. We leren geen gehoorzaamheid door de dingen die we verkrijgen maar door de dingen die we lijden. Bent u bereid om nog wat langer te leren door te lijden door wat lijkt op een onverhoord gebed? Zult u rusten in Zijn liefde terwijl u geduldig wacht op de belofte?

Advertenties
  1. Mylife
    29-06-2010 om 14:47

    Allemaal leuk en aardig, maar waar komt de meeste misdaad voor? En de meeste alcohol en drugsmisbruik? In armoede-wijken.
    Iederéén verdient een kans in het leven. Iederéén wil het goed hebben. Niemand wil lijden en in armoede leven. Daar wordt geen mens beter van!
    Dus heeft onze God géén rede om mensen te laten lijden,om alleen al de nare gevolgen te voorkomen. Ten slotte worden er bijv.Oók mensen in villa’s geboren en zijn er mensen die al op jonge leeftijd veel succes hebben. Dus, rede te meer om iedereen een goede kans te gunnen, zonder daar moeilijk over te doen.
    EEN GROTE MACHT IS ÓÓK EEN GROTE VERANTWOORDELIJKHEID!

  2. 01-07-2010 om 08:39

    Of je nu in armoede of rijkdom leeft, of je nu lijd of in luxe leeft in beide gevallen moet je je vertrouwen op Jezus stellen. Ik ken beide situaties en in beide situaties ligt het ware geluk uiteindelijk toch in de Heer, maar dan moeten we ons wel uitstrekken tot Hem en bereid te zijn te vertrouwen op Hem ongeacht waar we doorheen moeten gaan.

    De mensen die in villawijken geboren worden leren niet zoveel van God als iemand die in een hutje in de woestijn geboren wordt, de eerste groep denkt zichzelf te kunnen voorzien van al het noodzakelijke terwijl de andere écht aangewezen is op God en leert dat Hij voorziener is. Wie is er dan gezegender, de rijke of de arme? In mijn ogen is de arme er veel beter aan toe, omdat de rijke het risico loopt God links te laten liggen omdat ie het toch wel red. De Heere Jezus zei niet voor niets dat het makkelijker is voor een kameel om door het oog van de naald te kruipen dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan. Uiteindelijk is er bij God gelukkig niets onmogelijk, maar dat ter zijde. Een mens wordt niet beter van rijkdom, een mens wordt beter van Jezus, de mensen die Hem hebben zijn de ware rijken ongeacht hoeveel bezit je hebt.

    We mogen weten dat God alles ten goede laat meewerken voor hen die Hem liefhebben, het uiteindelijk doel is dat Zijn kinderen verandert worden naar het beeld van Gods zoon. Dus mocht je door een diep dal heen gaan, weet dan dat dit alles zal meewerken om je te vormen naar het beeld van Gods zoon, Jezus Christus.

    God is ook aan het werk in armoewijken, een ieder die zich tot Hem keert ontvangt een veranderd leven. Iets waar de schrijver van deze blog denk ik ook goed van op de hoogte is, God heeft zijn hart immers bewogen gemaakt voor deze wijken.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: