Home > Overdenkingen > De laatste uitstorting

De laatste uitstorting

Ik weet dat sommigen hetgene wat ik nu ga vertellen niet zullen ontvangen, maar velen wel. Ik geloof niet dat we reeds de glorie en de volheid hebben gezien van de uitstorting van de Heilige Geest zoals geprofeteerd door Joël. Wat we gezien hebben zijn slechts een paar kleine druppels! Ja, we hebben een wereldwijde charismatische vernieuwing gehad en de liefde heeft velen samen gebracht. Het is een ervaring geweest die wereldwijd gedeeld werd, maar het is nog slechts een voorproefje.

God zal niets toestaan wat hem verhinderd om te doen wat Hij wilt doen. De vijand staat nog een grote verrassing te wachten. Net wanneer het lijkt dat de gemeente overstroomd wordt door een satanische vloed, zal de Geest een muur oprichten. Begrijp wat die muur is, en u zult hetgene wat God op het punt staat te doen begrijpen. Deze muur is een heilig volk, puur, onbezoedeld, verlost van de corruptie die in de wereld is. Deze muur is een nieuw ras van geheiligde Christenen, die zullen schijnen als lampen temidden van een goddeloze, perverse generatie. Het zal niet slechts een vernieuwing van liefde en lofprijs zijn, maar een herstel van heiligheid in de Heer!

Er zal nog steeds geschreeuw en lofprijs zijn, maar het zal een schreeuw zijn van overwinning over zonde en compromissen, waarmee het doel van de laatste uitstorting vervuld wordt: “En het zal geschieden, dat ieder die de naam des HEREN aanroept, behouden zal worden …” (Joël 2:32). Behouden en bevrijd van wat? Van zonde! Van de geest die in deze wereld woont!

We zullen niet de volheid van de uitstorting van de Geest hebben totdat gedoopte mensen zich volledig afscheiden van de wereld. We moeten afscheiding en de puurheid van ons hart benadrukken. Het doel van de komst van de Geest is om een volk te heiligen en voor te bereiden op de terugkomst van de Heer, een volk zonder vlek of kreuk.

Wanneer de volheid van de uitstorting van de Geest op al het vlees komt, dan zal de overtuiging van zonde overal zijn. “En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel” (Johannes 16:8). Dát is de uitstorting van de Heilige Geest!

Tragisch genoeg spreken er velen in tongen, maar leven als de duivel. De zonde is in hun leven nooit ontworteld geweest en het enige dat ze ooit ontvangen hebben was een gevoel van extase en euforie. God heeft hen net genoeg gezegend om hen tot een leven van diepere heiligheid en overgave te roepen, maar ze zijn juist op dat punt gestopt en verklaarden “Ik heb de Heilige Geest”.

Oh, er is zoveel meer! Ik dank God voor het privilege van gebed in een onbekende tong; het is mijn manier om alle opgehoopte lofprijs aan God los te laten op een manier die mijn verstand te boven gaat. Maar u kunt met de tong van mensen spreken en zelfs met de tong van engelen, maar zonder liefde heeft u niets ontvangen. Ik zeg dat het zelfs nog wat dieper gaat. U bent niet waarlijk gedoopt met de Heilige Geest totdat ieder verborgen deel van uw ziel blootgelegd is – en iedere zonde is beleden en verlaten.

Advertenties
  1. Jacob Borgart
    15-05-2010 om 00:34

    Heel interessant, ik sta kompleet achter deze gedachtegang.
    De Christen is geleerd dat hij of zij zondaars blijven en daarom juist
    doen ze nog steeds zonden.
    De bijbel noemt ons heiligen. Wedergeboren christenen zijn geen
    zondaars meer en dit moeten wij meer blijven prediken, het is geen nieuwe
    leer het is NOOIT geleerd.
    Wij moeten stoppen met zondigen.
    God Bless

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: