Home > Overdenkingen > God is in staat u te bewaren

God is in staat u te bewaren

De meest belangrijke vraag voor Gods volk in deze laatste dagen is de volgende: “Gelooft u dat God in staat is om u te bewaren? Gelooft u dat Hij al het noodzakelijke kan doen om uw gebeden te beantwoorden en u in uw noden te voorzien?”

Dit is dezelfde vraag als dat de Heere Jezus aan de twee blinde mannen vroeg die Hem smeekten om genade en genezing. “En toen Hij het huis was binnengegaan, kwamen de blinden tot Hem, en Jezus zeide tot hen: Gelooft gij, dat Ik dit doen kan? Zij zeiden tot Hem: Ja, Here. Toen raakte Hij hun ogen aan en zeide: U geschiede naar uw geloof. En hun ogen gingen open” (Matteüs 9:28-30).

De Heer vraagt u, mij en de gemeente “Gelooft u dat ik in staat ben om u te leiden, om mijn perfecte wil in uw leven te verrichten? Gelooft u dat ik nog steeds ten goede voor u aan het werk ben? Of herbergt u een geheime gedachte waarin u denkt dat Ik u heb verlaten en heb laten vallen?”. Hij zegt hetzelfde tegen ons als Hij zei tegen Maria en Martha, “Heb Ik u niet gezegd, dat gij, indien gij gelooft, de heerlijkheid Gods zien zult?” (Johannes 11:40)

God is niet in eerste instantie geïnteresseerd in een groot werk dat wij voor Hem doen. Nee, Hij verlangt er wanhopig naar dat we Hem simpelweg vertrouwen! Hij verlangt dat wij volledig afhankelijk van Hem zijn. Geliefde, God wil niet iets dat u bezit. Hij is niet uit op uw huis, uw landgoed, uw auto of welk ander werelds bezit dan ook. Hij wil uw vertrouwen! Hij wil dat u stevig verankert staat in uw vertrouwen tegenover Hem. Een amerikaanse soldaat in Duitsland schreef mij aan en bood mij zijn munten collectie aan, een collectie welke voor hem een idool was. Ik schreef hem terug “God wil veel meer dan slechts uw munten collectie – hij wil uw vertrouwen!”.

We willen continu maar dingen doen, dingen opgeven, offeren, werken en lijden. En al die tijd is hetgene waar Hij het meest naar verlangt een simpel vertrouwen en gehoorzaamheid. Zijn Woord is helder, God is met niets anders te behagen dan ons geloof.

“maar zonder geloof is het onmogelijk (Hem) welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken” (Hebreeën 11:6)

God heeft u niet verlaten. Uw gebeden worden gehoord – en God zal alles uitwerken volgens Zijn perfecte wil. Houd vol!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

