Home > Overdenkingen > Helende verdrukking

Helende verdrukking

“Eer ik verdrukt werd, dwaalde ik, maar nu onderhoud ik uw woord” (Psalm 119:67).

Ik geloof in genezing, ik geloof in verdrukking en ik geloof in “helende verdrukkingen”. Iedere verdrukking die mij ervan weerhoud te gaan dwalen – en mij dieper in Zijn woord brengt – is genezing. Gods meest barmhartige geneeskracht, zowel geestelijk als fysiek, kan een verdrukking zijn.

Om te stellen dat pijn en verdrukkingen van de duivel komen is alsof je suggereert dat David gedreven werd door de duivel om God’s Woord te zoeken. Ik heb veel pijn geleden, ik heb God aangeroepen voor mijn bevrijding en ik vertrouw op Hem voor mijn volledige genezing. Maar, terwijl ik op Hem vertrouw, blijf ik God danken voor de huidige omstandigheden waar ik me in bevind, en maak dat deze me er aan herinneren hoe afhankelijk ik werkelijk van Hem ben. Tezamen met David kan ik zeggen “Het was goed voor mij” (Psalm 119:71).

Pijn en verdrukking moeten niet veracht worden alsof ze van de duivel afkomstig zijn. Dergelijke lasten hebben grote mannen van geloof en inzicht voortgebracht.

“Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u” (1 Petrus 5:7)

Paulus sprak over de “zorgen” van de gemeentes die op hem vertrouwden (zie 2 Korintiërs 11:28). Iedere pasgeboren gemeente was een andere “zorg” op zijn schouders. Groei, uitbreiding, verlenging van de inzet zorgt altijd voor nieuwe zorgen. De man die God gebruikt moet brede schouders hebben, hij denkt er niet aan om terug te deinzen voor deze uitdaging van verschillende zorgen en verantwoordelijkheden. Iedere nieuwe stap van geloof waarin God mij leidt brengt nieuwe zorgen en problemen met zich mee. God weet hoeveel zorgen hij aan mij kan toevertrouwen. Het is niet dat Hij er naar op zoek is om ons te breken – in gezondheid en kracht; het is enkel zo dat er maar weinig gewillige arbeiders zijn en de oogst groot is. Zorg wordt weg genomen van hen die deze weigert en wordt gegeven als geschenk aan hen die er niet bang van zijn. Vergeet de lading zorgen die u met u meedraag – is het niet zo dat we ze allemaal op Hem kunnen werpen?

Iedere nieuwe zegening is verbonden met een nieuwe lading van zorg. Deze kunnen niet gescheiden worden, u kunt niet leren leven met de zegening totdat u heeft geleerd te leven met de zorg.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

