Home > Overdenkingen > De liefde van de Vader

De liefde van de Vader

Ik vraag me af hoevelen van Gods volk vandaag de dag oprecht kunnen uitroepen naar God “Verheerlijk mij bij Uzelf! Breng mij in eenheid, ik verlang er naar om dichterbij U te zijn, om nog intiemer te zijn met U. Meester, U bent het die ik wil. Meer dan tekenen en wonderen, ik wil Uw aanwezigheid hebben!”

Hoor dit verheven pleidooi: “Vader, hetgeen Gij Mij gegeven hebt – Ik wil, dat, waar Ik ben, ook zij bij Mij zijn, om mijn heerlijkheid te aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt, want Gij hebt Mij liefgehad vóór de grondlegging der wereld” (Johannes 17:24)

De glorie waar Jezus hier over spreekt heeft te maken met een intieme vorm van liefde – een liefde die geen afstand of scheiding toestaat van het object van zijn genegenheid. Het verlangt naar een totale eenheid, een eeuwige vereniging. Deze goddelijke liefde tussen onze Heer en de Vader was zo belangrijk voor Hem, dat Hij gretig uit zag naar de dag dat al Zijn kinderen het konden zien met hun eigen ogen.

Eer en glorie aan de Heilige naam van Jezus Christus voor zo’n glorieuze gedachte! Christus is zo blij met de glorie van Zijn intieme relatie met de Vader, dat Hij er naar verlangt om een ieder van Gods kinderen naar de hemel te brengen om het te aanschouwen.

Onze Heer bad eigenlijk: “Vader, zij moeten de glorieuze liefde zien die wij delen. Ze moeten voor zichzelf zien hoe volledig U zichzelf aan mij gegeven heeft. Ik wil dat zij weten hoe enorm geliefd ik ben – nog voordat de wereld geschapen was”.

Zal dat niet geweldig zijn wanneer wij, de verlosten, naar de grote feestzaal van God gebracht worden voor een hemels feestmaal, en dat we toestemming hebben om de liefde van de Vader voor Zijn gelifde Zoon en onze gezegende Redder te aanschouwen? Ik zie dat op die glorieuze dag het gebed van onze Heer beantwoord wordt, wanneer Hij kijkt naar Zijn kinderen, die Hij met Zijn eigen bloed betaald heeft, en vol vreugde uitroept: “Zie je kinderen, is het niet waar? Had ik jullie niet de waarheid vertelt? Houd Hij niet heel veel van mij? Hebben jullie ooit zo’n liefde aanschouwd? Is het niet waarlijk een perfecte liefde? Jullie zien nu mijn glorie, de liefde van mijn Vader voor mij en mijn liefde voor Hem”.

Ziet u het niet, heiligen van God, dat het aanschouwen van de glorie van Christus op die dag de openbaring zal zijn van Gods liefde voor Zijn zoon? Wat een vreugde om te weten dat we een Redder dienen die geliefd is. En is het niet beangstigend te denken dat Lucifer zichzelf van een dergelijke glorie heeft afgesneden? Hij is zonder liefde, Hij heeft geen vader, natuurlijk was dit zijn grootste verlies. Het is het grote verlies van alle kinderen van de duivel, om te bestaan zonder een getuige of ook maar een stukje liefde van een hemelse Vader. In tegenstelling tot Gods kinderen die, terwijl ze nog op aarde zijn, omhelsd zijn in hun eenheid met Christus. God houd van ons als van Zijn eigen zoon, deze waarheid zou moeten maken dat wij in de rust komen.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: