Home > Overdenkingen > Toe maar, huil maar

Toe maar, huil maar

Op het moment dat u veel pijn heeft – ga dan naar uw binnenkamer en gooi al uw tranen van wanhoop er uit!

De Heere Jezus huilde, Petrus huilde ook vol bitterheid! Petrus droeg een pijn met zich mee toen hij de zoon van God verloochende. Deze bittere tranen bewerkte een wonder in hem, hij kwam terug om het koninkrijk van satan te doen laten schudden.

Jezus keek nooit de andere kant op als hij een hart in tranen zag. Hij zei “een verbroken en verbrijzeld hart veracht Gij niet, o God” (Psalm 51:19). Geen enkele keer zal de Heer zeggen “Doe nou eens normaal, sta op en loop niet zo te janken! Zet je tanden stevig op elkaar, droog je tranen”. Nee! De Heer slaat iedere traan op in een eeuwige container.

Heeft u pijn? Heel erg? Huil dan gewoon! En blijf huilen net zolang totdat er geen tranen meer zijn. Maar laat elke traan een traan uit pijn zijn – niet uit ongeloof of zelf-medelijden.

Het leven gaat door. U zult verbaasd zijn hoeveel u kunt verdragen als God u helpt. Geluk betekent niet een leven zonder pijn of verdriet. Waar geluk is leren hoe u een dag per keer kunt leven, ongeacht alle zorgen en pijn. Het is het leren hoe u zich kunt verheugen in de Heer, ongeacht wat er zich in het verleden heeft afgespeeld.

U voelt zich misschien afgewezen, u voelt zich misschien verlaten, uw geloof is misschien zwak. U zult misschien denken dat u op de grond ligt en de scheidsrechter reeds aan het aftellen is. Zorgen, tranen, pijn en leegte kunnen u op bepaalde tijden misschien opslokken, maar God zit nog steeds op Zijn troon, Hij is nog steeds God!

U kunt uzelf niet helpen, u kunt de pijn of het verdriet niet stoppen. Maar onze gezegende Heer zal naar u toe komen, en Hij zal Zijn liefdevolle hand onder u zetten en u optillen om weer in hemelse plaatsen te zitten. Hij zal u verlossen van de angst voor de dood, Hij zal Zijn eindeloze liefde aan u openbaren.

Hef uw hoofd omhoog en bemoedig uzelf in de Heer. Wanneer de mist opkomt e u geen uitweg meer ziet uit uw problemen, rust dan uit in de armen van Jezus en leg uw vertrouwen simpelweg op Hem. Hij wil uw geloof, uw vertrouwen. Hij wil dat u het uitroept: “Jezus houd van mij! Hij is met mij! Hij zal mij niet teleurstellen! Hij werkt alles uit in mij, op dit moment! Ik zal niet teneergeslagen of verslagen zijn! Ik zal geen slachtoffer worden van de duivel! God staat aan mijn kant! Ik hou van Hem – en Hij houd van mij!”

Uiteindelijk komt het allemaal neer op geloof. En geloof rust op de beloften van God: “Elk wapen dat tegen u gesmeed wordt, zal niets uitrichten” (Jesaja 54:17)

  1. gerrie leeuwenhage
    01-07-2010 om 12:21

    Het is waar,dat pijn uit zelfmedelijden geen bevrediging geeft. Soms moet ik gewoon huilen, omdat ineens een herinnering in mijn gedachten komt. Dan ben ik stil bij Jezus en beleef dat Hij het alleen kan begrijpen. Dan stelt hij mij weer gerust en troost mij. Het is wel zo, dat als ik bezig ben met kinderwerk voor te bereiden en in God’s woord lees, ik zomaar ineens extra blij kan worden.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

