Home > Overdenkingen > Hij wil alles

Hij wil alles

“Welzalig allen die op Hem wachte … gij zult niet blijven wenen. Hij zal u zeker genadig zijn op uw luid geroep … en wanneer gij rechts of wanneer gij links zoudt willen gaan, zullen uw oren achter u het woord horen: Dit is de weg, wandelt daarop … Bij u zullen liederen klinken als in de nacht … en zal er vreugde des harten zijn” (Jesaja 30:18-19, 21, 29). Jesaja zegt hier “Als u nu gewoon op de Heer wacht – als u het nogmaals tot Hem uitroept, en Hem weer vertrouwd – dan zal Hij alles doen wat ik gezegd heb en meer”.

God hoeft slechts één woord te spreken en de vijand zal voor ons neervallen: “Want Assur zal voor de stem des HEREN schrikken” (Jesaja 30:31). Geliefden, er geen zaak die onze Vader niet kan olossen, geen strijd die Hij niet kan winnen voor ons, met slechts een enkel woord van Zijn lippen. Jesaja zegt “de adem van de Heer” zal alles consumeren dat op onze weg ligt (Jesaja 30:33).

Maar dit proces van God vertrouwen in alle dingen is niet eenvoudig. Onlangs zocht ik de Heer over een situatie met betrekking tot ons kerkgebouw hier in New York. Ik vertelde God “Ik vertrouw u hierin Vader, ik heb u er over opgezocht, en ik zal er vrede in hebben”. Dit is het antwoord dat ik van Hem ontving: “David, ik ben ervan ondersteboven dat jij me je vastgoed, financieën en andere materiale zaken toevertrouwd. Maar je vertrouw Mij nog steeds niet op het vlak van je fysieke toestand”.

Ik ben me heel erg bewust geweest van mijn leeftijd. En ik ben overbezorgd geweest over wat er zal gebeuren met mijn gezin nadat ik gestorven ben. Maar deze veroordelende woorden van de Heer raakte mij als een blikseminslag. Ik leg elke materiele zaak in Zijn handen, maar niet de eeuwige zaken. Ik realiseerde het me plotseling: “Heer, u wilt dat ik U alles toevertrouw, is het niet?”

Ja, geliefde heilige, Hij wil alles – uw gezondheid, uw gezin, uw toekomst. Hij wil dat u Hem iedere zaak toevertrouwd. En Hij wil dat u leeft in stilte, vertrouwen en rust. Dus, ga naar uw binnenkamer en sluit uzelf in met de Heer. Breng alles naar Hem toe, Hij heeft het beloofd “U zult Mijn woorden achter u horen, vertellende welke weg u dient te gaan. Dit is de weg – wandel er op”.

Het bewijs van geloof is rust, een vertrouwend geloof leidt naar gemoedsrust. En waar geloof vetrouwd alle dingen toe in Zijn handen.

  1. tuinridderHenk
    09-07-2010 om 12:00

    daar om hoor god alles toe

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

