Home > Overdenkingen > Hoe groot is uw Jezus?

Hoe groot is uw Jezus?

Johannes 14 bevat twee geweldige beloften. Ten eerste verklaart Jezus “Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen” (Johannes 14:12-14). Jezus maakt het hier heel helder en duidelijk in dit laatste vers: “Vraag iets in mijn naam, en ik zal het voor je doen”.

Twee verzen later beloofd de Heere Jezus: “En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn. Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u” (Johannes 14:16-18). Hier zegt Christus “Ik ga jullie de Geest van waarheid schenken, en Zijn kracht zal in jullie wonen”.

Dit zijn twee ongelooflijke beloftes van Jezus. Maar let op het vers dat tussen beide beloftes in staat: “Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij mijn geboden bewaren” (Johannes 14:15). Waarom staat deze verklaring hier? Christus vertelt ons “Er is een zaak van gehoorzaamheid verbonden aan deze beloftes”. Kortweg, beide beloftes hebben te maken met het houden en het gehoorzamen aan Gods woord. Ze zijn gegeven om vervuld te worden, zodat niets ons kan hinderen om de kracht die in Christus is te claimen.

Ik ben ervan overtuigd dat weinig of niets vragen in Jezus’ Naam een verwijt is naar Hem toe. Jaar in, jaar uit nemen christenen genoegen met minder en minder. Totdat ze uiteindelijk alleen genoegen nemen met het heil. Ze hebben geen andere verwachting dan dat ze op een dag in hemel komen.

Ik wil u vragen: Bent u aan het einde van uw Christus gekomen? Verwacht u niets meer dan slechts gered te worden door Zijn kracht en genade? Stopt uw Christus op het punt dat er net genoeg kracht is om nog een dag door te komen? Stopt Hij op een plaats waar u zo nu en dan wat vrede en vreugde kent, in een leven waar u meestal onder de intimidatie van de duivel geukt gaat?

Al deze passages uit Gods woord overtuigen mij dat “mijn” Jezus niet groter is dan mijn verzoeken. Maar toch, treurig genoeg, maken veel christenen dat Christus onbeduidend en machteloos lijkt door hun ongeloof. Geliefde, ik wil niet dat “mijn” Christus beperkt wordt. In plaats daarvan wil ik dat iedere demon in de hel weet hoe groot mijn God is door de grootte van mijn verzoeken aan Hem. Ik wil meer uit Christus, ik wil dat Hij groter dan ooit wordt in mijn leven!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

