Home > Overdenkingen > De overvloedige dienaar!

De overvloedige dienaar!

Onlang ging ik naar de Heer met een zwaar hart, ik was beladen met een hoop zorgen. Ik begon mijn zaak aan Hem voor te leggen:

“O Heer, ik ben nog nooit zo moe geweest in heel mijn leven, ik kan nauwelijks nog doorgaan!”. Toen begon ik te huilen, ik was zo uitgeput dat de tranen letterlijk uit mijn ogen barsten. Toen ik daar huilend lag dacht ik “Mijn tranen zullen het hart van de Heer wel bewegen!”.

De Heilige Geest kwam en bediende mij, maar niet op de manier waarop ik dacht dat zou gebeuren. Ik wou sympathie, aanmoediging en begrip. En Hij gaf mij dat alles – maar op een compleet andere manier als wat ik verwacht had.

De Heer gaf mij de opdracht om naar 2 Korintiërs 9:6-11 te gaan en Hij zei dat alles wat ik nodig had in deze passage lag:

“(Bedenkt) dit: wie karig zaait, zal ook karig oogsten, en wie mildelijk zaait, zal ook mildelijk oogsten. En ieder doe, naardat hij zich in zijn hart heeft voorgenomen, niet met tegenzin of gedwongen, want God heeft de blijmoedige gever lief. En God is bij machte alle genade in u overvloedig te schenken, opdat gij, in alle opzichten te allen tijde van alles genoegzaam voorzien, in alle goed werk overvloedig moogt zijn, gelijk geschreven staat: Hij heeft uitgedeeld, aan de armen gegeven, zijn gerechtigheid blijft in eeuwigheid. Hij nu, die zaad verschaft aan de zaaier en brood tot spijze, zal u uw zaaisel verschaffen en vermeerderen, en het gewas uwer gerechtigheid doen opschieten, terwijl gij in alles verrijkt wordt tot alle onbekrompenheid, welke door onze bemiddeling dankzegging aan God bewerkt”

Ik las deze passage en las het nog eens een keer – maar het zei me niets. Uiteindelijk sloot ik mijn Bijbel en bad “Heer, ik ben in de war. Ik zie hier niets wat mij kan helpen of bemoedigen”.

Uiteindelijk sprak de Geest krachtig maar liefdevol tot mijn innerlijke mens: “David, dit heeft alles te maken met waar je op dit moment doorheen gaat. De laatste tijd heb je mij zonder overvloedige, vrolijke geest gediend! Waar is je vreugde en blijdschap in je dienst aan mij? Mijn Woord spreekt niet alleen over het geven van geld aan de armen. Het spreekt over een bediening aan Mij en aan Mijn lichaam!

Ik heb je naar New York geroepen en Ik heb je er niet heen gestuurd zonder hulp of een overvloed aan middelen. Alles wat je nodig hebt heb je al – sterkte, rust, kracht, bekwaamheid, vreugde en gejuich. Er is geen enkele rede te bedenken dat je zou moeten arbeiden in droefheid, om overbelast te zijn. Je hebt toegang tot alle kracht en vreugde!”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

