Home > Overdenkingen > Vertraagde gebedsverhoringen!

Vertraagde gebedsverhoringen!

Veel van ons bidden zoals David dat deed: “antwoord mij haastig nu ik roep” (Psalm 102:2). “antwoord mij snel, want de angst benauwt mij” (Psalm 69:17). Het Hebreeuwse woord voor haastig suggereert “op dit moment, schiet op, op het moment dat ik roep, doet het!”. David zei hier “Heer, ik leg mijn vertrouwen op U – maar schiet alstublieft wel een beetje op!”.

God heeft geen haast, Hij springt niet direct op wanneer wij het Hem commanderen. Sterker nog, er zijn momenten bij dat u zich zult gaan afvragen of Hij nog wel gaat anwoorden. U roept het uit tot Hem, u huilt, u vast en hoopt – maar dagen gaan voorbij, weken, maanden zelfs jaren en u ontavngen zelfs niet het kleinste bewijs of teken dat God u hoort. Eerst gaat u bij uzelf vraagtekens zetten: “Er moet iets zijn wat mijn gebeden blokkeert”. U staat perplex, en na verloop van tijd wordt uw houding naar God iets als het volgende: “Heer, wat moet ik doen om mijn gebeden verhoord te krijgen? U heeft beloofd in Uw Woord dat U mij een antwoord zal geven, en ik heb gebeden in geloof. Hoeveel tranen moeten er nog vloeien?”

Waarom stelt God de antwoorden op deze oprechte gebieden toch uit? Het komt zeker niet omdat Hij er de kracht net voor heeft. En Hij is zeer zeker bereid om te geven. Het antwoord wordt gevonden in dit vers: “Hij sprak een gelijkenis tot hen met het oog daarop, dat zij altijd moesten bidden en niet verslappen” (Lucas 18:1).

Het griekse woord voor verslappen of opgeven heeft de betekenis van “zwak of vermoeid worden in het geloof, de strijd opgeven, niet langer meer wachten op de voltooiing”. Galaten 6:9 zegt “Laten wij niet moede worden goed te doen, want, wanneer het eenmaal tijd is, zullen wij oogsten, als wij niet verslappen”. De Heer zoek naar een biddend volk die hier niet in zullen opgeven en er niet moe van worden om naar Hem toe te gaan. Deze mensen zullen wachten op de Heer, en het niet opgeven totdat Zijn werk volbracht is. Zij zullen al wachtende gevonden worden op het moment dat Hij met een antwoord komt.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

