Home > Overdenkingen > Ons enige voedsel!

Ons enige voedsel!

Het is waar – we zijn wat we eten. Jezus zei dat Zijn vlees ons voedsel is. “tenzij gij het vlees van de Zoon des mensen eet en zijn bloed drinkt, hebt gij geen leven in uzelf” (Johannes 6:53)

“Vele dan van zijn discipelen hoorden dit en zeiden: Deze rede is hard; wie kan haar aanhoren?” (v. 60) De joden konden een dergelijke gedachtegang niet bevatten en “vele van zijn discipelen keerden terug en gingen niet langer met Hem mede” (v.66)

Zij die dit eten van de Heer degraderen tot het avondmaal alleen begrijpen niet wat Hij bedoelde. De maaltijd van de Heer is niet slechts symbolisch; het is er om ons er aan te herinneren dat Hij door de dood onze bron van leven werd. We dienen vaak tot Hem te komen, dagelijks, om van Hem te eten en te drinken. Hoe meer we van Hem eten des te meer het geestelijk leven in ons gedemonstreerd wordt. We hebben een open uitnodiging om tot Zijn tafel te komen, te eten en om sterk te worden. Deelhebben aan Christus is je te voeden met Gods Woord en gemeenschap met Hem te hebben in gelovig gebed.

Als schapen niet gevoerd worden worden ze mager en zwak, waardoor ze een eenvoudige prooi worden voor de vijand. Toch zie ik in het land een overblijfsel opstaan bestaande uit dienaren en dienstmaagden die bekend zijn met het hart van God. De Geest heeft hen gezalfd om een zoekend volk voort te brengen die hen zal volgen tot in de volheid van Christus. Hun aantal is laag, maar groeiende. Zij hebben geen andere bron van leven! Ze zijn vol met leven omdat zij zo vaak in de aanwezigheid van de Heer geweest zijn.

God heeft ons voorzien van een weg waardoor ieder kind van Hem sterk kan worden om de vijand te weerstaan! Deze kracht komt voort uit het eten van het Brood van God welke uit de hemel gestuurd is. Onze geestelijke gezondheid en kracht zijn hier afhankelijk van. Luister aandachtig naar de woorden van Jezus “Ik leef door de Vader, zo zal ook hij, die Mij eet, leven door Mij” (Johannes 6:57). Jezus leefde in zo’n nauwe verbondheid met de Vader, zo toegewijd om alleen Zijn wil te doen, dat de woorden van de Vader zijn voedsel en drinken werden! Doordat Hij veel tijd alleen met de Vader doorbracht werd Hij dagelijks onderhouden door het horen en zien van wat de Vader wou.

Jezus vertelde Zijn discipelen eens “Ik heb een spijs te eten, waarvan gij niet weet … Mijn spijze is de wil te doen desgenen, die Mij gezonden heeft, en zijn werk te volbrengen” (Johannes 4:32, 34). Jezus zei verder nog “Werkt niet om de spijs, die vergaat, maar om de spijs, die blijft tot in het eeuwige leven, welke de Zoon des mensen u geven zal” (Johannes 6:27)

We kunnen dit geheim van kracht beter niet missen! Zoals Christus bij de Vader leefde zo moeten wij ons leven ontvangen door ons te voeden uit Hem. Breek weg uit uw drukke bestaan en maak dat u alleen met de Heer komt te zitten, breng tijd door in Zijn aanwezigheid. Hij wil uw hongerige ziel voeden en u door deze gevaarlijke tijden leiden. God zal altijd Zijn aanwezigheid manifesteren als u Hem zoekt met geheel uw hart.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: