Home > Overdenkingen > Tortelduiven

Tortelduiven

God heeft mij bewaard door al mijn worstelingen heen door mij de geheime hoop van David te tonen. David vroeg zich al klagende af waarom God zo boos was op hem. Hij riep God op om Zijn hand uit Zijn boezem te trekken en de vijand te verdelgen (zie Psalm 74:11). Het leek er voor David op dat de vijanden van God de controle in handen kregen en vanuit zijn wanhoop bad hij “Lever de ziel van uw tortelduif aan het wild gedierte niet over; vergeet het leven van uw ellendigen niet voor immer” (Psalm 74:19)

Net als David begonnen we onszelf te zien als tortelduiven, omgeven door de strikken en vallen van de goddeloze. Het bemoedigde mij ten tijde van mijn beproevingen, om mijzelf te zien als Zijn liefdesvogel, rustend op Zijn belofte om mij uit de strikken en vallen van de goddeloze te houden. Net als een tortelduif verlangen wij naar de aanwezigheid van onze geliefde Redder.

Ik stel mij voor dat Christus tot mij komt in de vorm van een duif – zijn Heilige Geest – om mij Zijn constante liefde en zorg te openbaren. Hoe onuitsprekelijk is het idee dat zo’n grote en majestueuze God zou neerdalen om tegemoet te komen aan mijn noden als tortelduif. Daalde Hij niet neer op Christus als een duif ten tijde van Zijn doop?

Geliefd kind van God, gaat u momenteel door een moeilijke tijd? Is er een lijden in uw huis? Heeft u pijn? Bent u zo nu en dan in de war vanwege de ernst van dat alles? Onthoud dat u Gods kleine tortelduif bent en dat Hij u nooit zal overleveren aan de boze. Hij zal u bevrijden uit elke valstrik van de vijand en u tonen hoe toegewijd Hij is aan u ten tijde van uw nood. Hij staat naast u, ten alle tijde, als een duif terwijl Hij Zijn liefde met u deelt.

Salomon, toen hij sprak van Christus, zei “Zijn ogen zijn als duiven bij waterbeken, badend in melk, zittend bij een overvloedige bron” (Hooglied 5:12). En van de gemeente, Gods geliefde, staat geschreven “Maar enig is zij, mijn duif, mijn volmaakte” (Hooglied 6:9). Wij zijn een in Christus – zijn duif – een tortelduif.

De mus valt misschien op de grond, maar de tortelduif niet. Hij wordt veilig bewaard in de palm van Zijn hand, veilig en verzekerd in Zijn liefde. En het beste van alles is dat de Heer ons uit onze problemen zal bevrijden en aan ons Zijn eeuwige trouw zal tonen. Wij zullen door dit alles vol vreugde en vol rust heen komen, vertrouwende op Zijn macht en liefde.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: