Home > Overdenkingen > De sleutel tot iedere bevrijding

De sleutel tot iedere bevrijding

De Heilige Geest gaf David een openbaring welke de sleutel is tot iedere bevrijding. David kon zeggen “De rede dat God mij van mijn vijanden heeft bevrijd – van al mijn zorgen en de krachten uit de hel – is omdat ik waardevol ben in Zijn ogen. Mijn God verheugd zich in mij!”

“Hij leidde mij uit in de ruimte. Hij redde mij, omdat Hij welgevallen aan mij had” (Psalm 18:20). Heeft u bevrijding nodig? Bevrijding van begeerte, verleidingen of beproevingen? Van een probleem die mentaal, geestelijk, emotioneel of fysiek is? De sleutel tot uw overwinning ligt in het bovenstaande vers. God verheugd zich in u! U bent waardevol voor Hem!

In het boek Hooglied zegt de Heer het volgende over Zijn bruid “Hoe schoon zijt gij, liefde; hoe heerlijk onder wat men verlangen kan” (Hooglied 7:6). Drie van de hebreeuwse woorden in dit vers zijn synoniem aan elkaar: schoon betekent waardevol; heerlijk betekent welgevallen en verheugen. Deze woorden beschrijven de gedachtes van Jezus ten opzichte van Zijn bruid terwijl Hij naar haar kijkt. Hij kijkt naar haar en zegt “Wat mooi, lief en heerlijk ben je toch. Liefste, je bent zo waardevol voor mij”.

Op haar beurt schept de bruid op “Van mijn geliefde ben ik, en naar mij gaat zijn begeerte uit” (Hooglied 7:10). De betekenis hier is: Hij rent mij vol vreugde na, Hij achtervolgd mij omdat ik zo waardevol ben voor hem.

Deze zelfde gedachtes worden gevonden door de psalmen heen. “de HERE heeft welbehagen in wie Hem vrezen, die op zijn goedertierenheid hopen” (Palm 147:11). “Want de HERE heeft een welbehagen in zijn volk, Hij kroont de ootmoedigen met heil” (Psalm 149:4).

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

