Home > Overdenkingen > God wil u bevrijden

God wil u bevrijden

Toen de drie hebreeërs in de brandende oven geworpen werden was er een vierde man bij hen: Jezus! Ze werden niet verbranden, sterker nog hun kleren en haren stonken niet eens naar rook. Dat is de soort bevrijding die God aan u wilt brengen in uw geestelijke dal.

Wat is Gods motivatie bij het bevrijden van u? Is het omdat u iets gedaan heeft om Hem te behagen? Heeft u uw gebedstijd verlengt? Besteed u meer tijd aan het lezen van de bijbel? Dit is allemaal goed, maar Jesaja had de ware openbaring toen hij zei “Omdat gij kostbaar zijt in mijn ogen en hooggeschat en Ik u liefheb … vrees niet, want Ik ben met u” (Jesaja 43:4-5).

God zei tegen Israël in Jesaja 43 “U staat op het punt om door branden en vloeden heen te gaan. Maar maakt u zich geen zorgen; Ik zal met u door dit alles heen gaan. En ik zal u aan het eind verlossen simpelweg omdat u Mij toebehoort. Ik ken u bij naam en ik verheug Mij in u”.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

