Home > Overdenkingen > U bent waardevol voor God

U bent waardevol voor God

“Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; niet uit werken, opdat niemand roeme” (Efeziërs 2:8-9)

Zelfs als u 500 jaar oud zou kunnen worden dan zou u nog niet lang genoeg leven om God te kunnen behagen met uw eigen inspanningen. Het maakt niet uit hoe hard u probeert uzelf schoon te maken. Uw vlees wordt niet geaccepteerd voor het aangezicht van God; het kan niet eens hervormd worden. Aan het kruis is afgerekend met al het vlees, er is nu een nieuw mens tevoorschijn gekomen, een mens in Christus. Waar geloof is vertrouwen hebben in het werk dat Hij voor u gedaan heeft.

U zult misschien zeggen “O, ik kan geloven dat God zich verheugd in trouwe voorgangers. Zij bidden en brengen zoveel tijd door in Zijn woord. Ik kan ook geloven dat ouderlingen waardevol zijn voor Hem. Zij hebben lijden en beproevingen moeten doorstaan en zijn hier als overwinnaars uitgekomen. Maar ik vind het moeilijk te geloven dat een onrustige, falende Christen als ikzelf waardevol kan zijn in de ogen van God. Hij moet wel walgen van mij omdat mijn leven zoveel ups en downs kent. Ik heb problemen waar geen einde aan lijkt te komen. Ik geloof dat Hij nog steeds van mij houdt, maar hij is duidelijk teleurgesteld in mij.

Begrijp alstublieft Jesaja’s prachtige profetie van genade toen God zei “Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn” (Jesaja 43:1). Dit werd gesproken tegen een volk die was beroofd, verwend, verstrikt en in de gevangenis is geworpen – allemaal vanwege hun eigen dwaasheid en ongeloof.

Het is op dat punt dat God tegen hen zei “Nu – na al uw mislukkingen – kom Ik tot u met deze boodschap van hoop. En dat alles vanwege het feit dat u de Mijne bent!”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

