Home > Overdenkingen > Mijn belofte is alles wat u nodig heeft

Mijn belofte is alles wat u nodig heeft

Geloof is veeleisend, het vereist dat wanneer wij Gods Woord horen dat we dit ook gehoorzamen, zonder enig bewijs om ons te leiden. Het maakt niet uit hoe groot onze obstakels of hoe onmogelijk onze omstandigheden ook lijken. Wij dienen Zijn Woord te geloven en er naar te handelen, zonder enig zichtbaar bewijs. God zegt “Mijn belofte is alles wat u nodig heeft”.

Net als iedere generatie voor ons vragen wij ons af “Heer, waarom wordt sta ik oog in oog met deze beproeving? Het gaat mijn begrip volkomen te boven. U heeft zoveel dingen die helemaal nergens op slaan toegestaan in mijn leven. Waarom is er geen uitleg voor datgene waar ik nu doorheen moet gaan? Waarom is mijn ziel zo verontrust, zo vervuld met grote beproevingen?”.

Luister nogmaals naar wat ik u zeg: De vereisten van geloof lijken volkomen onredelijk voor de mensheid. Dus hoe beantwoord de Heer onze noodroep? He stuur ons een Woord, herinnert ons aan Zijn beloften. En Hij zegt “Gehoorzaam mij en vertrouw op Mijn Woord voor u”. Hij accepteert geen enkel excuus en geen enkele twijfel, ongeacht hoe onmogelijk uw omstandigheden dan ook lijken.

Begrijp me alstublieft niet verkeerd. Onze God is een liefhebbende Vader, en Hij staat het niet toe dat Zijn volk zonder enige rede moet lijden. We weten dat Hij de beschikking heeft over al Zijn macht en bereidheid om ieder probleem en ieder gebroken hart te laten verdwijnen. Hij hoeft slechts één woord te spreken en de beproeving en strijd zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Maar het feit is dat God ons niet gaat tonen hoe of wanneer Hij Zijn belofte zal vervullen aan ons. Waarom? Omdat Hij ons geen enkele verklaring verschuldigd is als Hij ons al het antwoord gegeven heeft. Hij heeft ons alles gegeven wat wij nodig hebben voor een vroom leven in Zijn zoon, Jezus Christus. Hij is alles wat we nodig hebben voor iedere situatie die het leven op ons af kan gooien. En God staat op het Woord die Hij al reeds heeft geopenbaard: “U heeft Mijn Woord binnen handbereik. Mijn beloftes aan u zijn ja en amen aan een ieder die gelooft. Dus rust op Mijn Woord, geloof het, vertrouw het en handel er naar”.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: