Home > Overdenkingen > Toegewijd om zoeker te zijn

Toegewijd om zoeker te zijn

“En ik richtte mijn aangezicht tot de Here God om te bidden en te smeken … en ik bad tot de HERE, mijn God, en deed schuldbelijdenis … terwijl ik nog sprak en bad en mijn zonde en de zonde van mijn volk Israël beleed …” (Daniel 9:3, 4, 20). Dit waren biddende mensen!

Ziet u, de eerste toewijding die zij maakten – om een apart gezet leven te leiden – moest ondersteund worden door een tweede toewijding, om zoekers van Gods koninkrijk te worden. Het is inderdaad onmogelijk om een heilig leven te leiden zonder veel tijd door te brengen op uw knieën, om God te zoeken voor kracht en autoriteit om een dergelijk leven te kunnen leiden.

Vergis u niet – getrouw gebed zal u niet uit een crisis houden. In tegendeel zelfs, het zal u hoogst waarschijnlijk eerder naar een aangestoken oven of een leeuwennest brengen. Maar gebed zal u voorbereiden om dit alles vol vertrouwen tegemoet te zien – om een levend offer te worden omwille van Jezus!

De gebeden van Daniel brachten hem rechtstreeks in een leeuwennest. Deze beproeving kwam jaren na dat van de Hebreeuwse mannen – toen Daniel al ergens in de tachtig was! Dit zou u vrees kunnen aanjagen als u zich afvraagt hoe lang het nog duurt dat u crisissen zult hebben. Misschien dat u dacht dat u al uw “belangrijke” lessen al geleerd had na al die jaren dat u in de Heer bent. Maar hier staat God het toe dat een van Zijn grootste gebedsstrijders – een man met een stille, zachte geest – oog in oog komt te staan met de crisis van zijn leven nadat hij decennia lang trouw voorbede gedaan heeft!

Geliefde, deze testen zullen pas eindigen op de dag dat Jezus terugkeert – of wanneer u sterft in Christus! Dit is waarom gebed ook zo belangrijk is. U kunt een toewijding maken om een onbevlekt leven te leiden, maar die toewijding is onmogelijk om te vervullen als u daarnaast ook niet met volle toewijding naar God zoekt.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: