Home > Overdenkingen > Het was in de diepte dat David’s gebeden intens werden

Het was in de diepte dat David’s gebeden intens werden

Vanuit zijn wanhoop riep David het uit “Here, hoor naar mijn stem; laten uw oren opmerkende zijn op mijn luide smekingen” (Psalm 130:2). In mijn oren klinkt dat als een pleidooi van een stervende man. David uitte duidelijk niet slechts enkele “gedachte gebeden”. Hij lag met zijn gezicht op de grond – gebroken, verbrijzeld en pleitend bij God vanuit de diepte van zijn hart. “O Heilige God, U moet mijn smeekbede horen! Ik kan zo niet langer doorgaan, mijn zonde staat mij altijd voor ogen en ik zink weg in angst en vrees. AlstUblieft Heer, ontferm U over mij”.

David wist dat zijn ziel verlossing nodig had. En Hij keerde zich tot God alleen om die verlossing te vinden. Hij concludeerde “Ik bevind me in zo’n verschrikkelijke toestand, alleen de Heer kan me helpen. Ik kan niet vertrouwen op adviseurs, vrienden en zelfs niet op familie. Mijn enige hoop ligt in gebed, dus ik ga het de hele dag en nacht uitroepen totdat God mijn roep hoort!”.

Bent u zo wanhopig geworden als David dat was? Heeft u zichzelf al ingesloten met de Heer, u op uw gezicht laten vallen en het uitgeroepen tot Hem? Saai, rustig en lui gebed zal niets bereiken. Als u uw ziel niet uitstort bij God dan wilt u eigenlijk ook niet echt genezing – u wilt er uit stappen! David getuigde “ik brul het uit vanwege het bonzen van mijn hart … mijn zuchten is voor U niet verborgen” (Psalm 38:9-10)

U moet het uitschreeuwen zoals David dat deed “Heer hoor mijn pleidooi! Ik laat U niet met rust totdat U mij heeft geantwoord!”

  1. 18-02-2011 om 19:22

    na dit ter harte te hebben genomen .
    voel ik mij schuldig .omdat mijn gebed toch ook niet zo diep is .
    en mij intenser daar mee ga.bezig houden.
    heel veel dank voor deze les voor mij
    groetend.
    gerda

  2. tuinridderHenk
    30-03-2011 om 05:11

    hoe zijn wij

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

