Home > Overdenkingen > De tranen van de rechtvaardige

De tranen van de rechtvaardige

De bijbel verklaart vol empathie dat geen enkele traan van Gods kinderen op de grond valt. David zegt “doe mijn tranen in uw kruik; zijn zij niet in uw boek?” (Psalm 56:9). De tranen van de godvruchtige mensen zijn zo waardevol voor Hem, Hij bewaart ze. Als God mijn tranen bewaard, zal Hij mij dan niet bewaren?

Het is bijna te mooi om waar te zijn. Wat mij raakt in een dergelijk woord is dat als Hij iedere traan van mij telt, hoe kostbaar moet mijn bloed dan wel niet zijn voor Hem – mijn levensonderhoud – mijn noden?

Totdat we er volledig van overtuigd zijn dat God iedere moeilijkheid opmerkt waar wij doorheen moeten, is het onmogelijk om zo’n vertrouwen te hebben dat we geloven dat Hij iedere traan in een fles opslaat. Kunnen wij deze waarheid geloven – dat de God die iedere haar op onze hoofden heeft getelt en iedere traan opslaat – zal Hij dan niet voor ons opkomen?

Hoor dit woord in uw geest: Iedere traan die u heeft gelaten over vroegere zonden, iedere traan die u heeft gelaten ten tijde van moeilijkheden en stress, iedere traan die u heeft gelaten over verloren zielen staan opgeschreven in Zijn boek.

U kunt misschien zeggen “Ik huil niet, ik vertoon zelden een traan”. Ik geloof in tranen van de ziel – alleen God kan deze tranen zien. Innerlijke, stille tranen die vaak gelaten worden ten tijde van moeilijkheden en nood.

Geen enkele traan van u is verloren! Geen enkele was er in ijdelheid. Te geloven in God is te geloven in deze prachtige waarheid!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

