Home > Overdenkingen > God is een beloner

God is een beloner

Gebed heeft weinig nut als we niet ten volle geloven dat God een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken.

Ik ben ervan overtuigd dat God zich verheugd in het geven van een blijk van Zijn goedheid tegenover Zijn geliefde kinderen. David de psalmist drong er op aan dat God weldadig en geneigd tot compassie is, dat Zijn genade groot is en dat het voor Hem onmogelijk is om iemand die Hem om hulp smeekt af te wijzen. Hij verheugd zich er in om zonde te vergeven – Hij is altijd genadig.

Een van mijn favoriete passages uit de Schrift is Psalm 31:20-21

“Hoe groot is het goed dat Gij hebt weggelegd voor wie U vrezen, dat Gij bereid hebt voor wie bij U schuilen ten aanschouwen van de mensenkinderen. Gij verbergt hen in het verborgene van uw aanschijn voor de samenscholing der mensen; Gij bergt hen in een hut voor het getwist der tongen”

Stel het u eens voor! Ten eerste zegt God dat we moeten geloven dat Hij een beloner is van geloof – dan vertelt de psalmist ons “Hoe groot is het goed dat Gij hebt weggelegd voor wie U vrezen … en wie Hem vertrouwen”.

Een compleet pakhuis vol met goedheid – goedheid opgestapelt voor Zijn volk, niet alleen in glorie maar ook voor nu, in onze dagelijkse wandel!

Ik bid dagelijks dit gebed: “Heer, U heeft beloofd mijn geloof te belonen als ik U zou vertrouwen ten overstaan van de mens, maar ik heb nodig wat U beloofd heeft. Ik heb nieuwe kracht nodig, nieuwe hoop, meer van de vrede die ieder verstand te boven gaat. Heer, ik vraag alleen om datgene dat U beloofd heeft. Het is de hoogste vorm van goedheid om een verse manifestatie te ontvangen van uw aanwezigheid. Dat is waar ik naar verlang als mijn beloning”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

