Home > Geen categorie > Ter nagedachtenis aan David Wilkerson

Ter nagedachtenis aan David Wilkerson

27 april 2011 jl. is David Wilkerson ons plotseling ontnomen om bij Jezus te zijn. David reed woensdag middag in Texas toen hij plotseling op de andere weghelft terrecht kwam waar een vrachtwagen met oplegger reed. De chauffeur zag de auto en probeerde aan de kant te gaan maar kon een botsing niet voorkomen. Het is onduidelijk hoe pastor David op de andere weghelft terrechtgekomen is. Zijn vrouw Gwen was ook betrokken bij het ongeluk en is tezamen met de vrachtwagen chauffeur opgenomen in het ziekenhuis.

Herdenkingsdienst
De familie van David Wilkerson heeft besloten dat hij binnen besloten kring begraven wordt. Op 14 mei 2011 om 2 uur ’s middags (in Nederland is het dan 20.00 uur)  zal er een herdenkingsdienst plaatsvinden in Times Square Church, dit zal live worden uitgezonden via de webstream om iedereen de gelegenheid te geven deel te nemen om afscheid te nemen van deze dienaar van God. David heeft zijn leven gegeven voor de glorie van God en de zielen van mensen. Hij was ontzettend geliefd en zal gemist worden door een ieder, onze gebeden gaan uit naar zijn familie en geliefden.

Lees ook de nagedachtenis geschreven door zijn zoon, Gary Wilkerson door hier te klikken.

De laatste blogs van broeder David Wilkerson zullen de komende dagen nog vertaald worden ter opbouw en steun van het lichaam van Christus. Het blog zal blijven staan vanwege alle bemoedigende berichten die David geschreven heeft, ik (de vertaler) wens een ieder bij wie David nauw aan het hart ging sterkte de komende tijd. David is nu bij Jezus, laat ons de goede strijd voortzetten en met volharding de wedloop lopen die voor ons ligt. Laat ons oog daarbij alléén gericht zijn op Jezus, onze leidsman en volbrenger van het geloof, die ons in alles is voorgegaan. Zolang we ons blijven vasthouden aan Hem, en alleen aan Hem, is er geen omstandigheid en geen strik of leugen van de duivel die ons zal doen wankelen, want Hij is onze rots! God heeft alles in de hand, we moeten blijven geloven en vertrouwen op Hem, want God is trouw!

Update artikel: 30 april 17:00

Categorieën:Geen categorie Tags:
  1. Ds. G. (Gerrit) de Klein
    28-04-2011 om 07:06

    Johannes 11:25
    Flippensen 3:20-21
    1 Thessalonicenzen 3:13-18

    Wij bidden de directe omgeving van onze ‘bevorderde broeder’ de troost van de Trooster toe.

    • Mirjam
      28-04-2011 om 09:02

      Wat vind ik dit erg, gelukkig is hij nu bij Jezus. Ik bidt voor rust en troost voor de nabestaanden.

  2. Esther
    28-04-2011 om 07:07

    wij bidden de familie en Gods Troost en Nabijheid toe..

  3. Ps. Rudy Manubulu (Fountain of Life Ministries Amsterdam)
    28-04-2011 om 07:39

    A great general of faith is taken to be with his Lord.
    My condolence to his family and all his loved ones. That God will give them strenght and courage in these times of sadness.

  4. Alie
    28-04-2011 om 09:02

    Lieve familie , vrienden en een ieder die David een warm hart toe droegen ,bid ik Gods liefde en kracht toe in de komende tijd,daar waar het moeilijk was heb IK jullie gedragen, Gods zegen

  5. 28-04-2011 om 09:36

    I read the news, that David died, My prayers are bij his wife and children.
    The world has lost a Hero of God, he was a very big inspiration for me.
    I thank God, for his life

  6. Metha
    28-04-2011 om 09:47

    Our thoughts are with the family of David. My prayers are for his family and loved ones. He is with you in these days. That our Lord will give you all strength is these moments of grieve. That He will comfort you all with His love.
    God Bless you all.

  7. 28-04-2011 om 11:42

    I wish family and friends the strenght to carry this deep lost
    with them we are thankfull for the many years that he lived for Jesus and for all the many words that are spoken in truth out of Gods throne !

    let us remember his words and let us rejoice together with the angels that this great man has come home to having diner with his savior Jesus Christ .

    in loving rememberance

    David Wilkerson we will miss you and we will pray for your wife that she will recover very soon and that God will strenghted her and her family with this great lost

    Andre and Sylvia Bakker

  8. Anneke Kralt
    28-04-2011 om 12:46

    Met regelmaat denkend aan deze broeder in Christus.Vooral aan zijn boek Het Visioen.
    Onze Heer heeft alles onder controle.Maar wat moet het moeilijk zijn voor zijn vrouw en kinderen en alle naasten om David nu te moeten missen.
    Heer wees als een Schild om hen heen en leidt U hen verder.

  9. ingeborg
    28-04-2011 om 12:58

    ik wil de nabestaande condoleren met dit verlies, heel veel s terkte ook voor zijn vrouw, ik ben blij dat ze Jezus kennen

  10. 28-04-2011 om 13:20

    Gebed; Vader, Zoon en Heilige-Geest, ontverm U over David. — Wees ook de andere gewonden genadig en geef hun genezing en troost, ook de Familie, Amen.

  11. Tonia Kuiper
    28-04-2011 om 13:38

    Diep geschokt hoorde ik het bericht van het overlijden van onze broeder David daarna verdriet, maar ook vreugde te weten dat hij bij zijn Vader Thuis is gekomen.Ik wens de fam Gods zegen toe in deze moeilijke tijd.

    Dank je David (man Gods ) voor je onderwijs en de waarschuwingen die je de wereld in hebt gezonden vol van Gods Geest. Ik heb veel van je geleerd.

    Tonia kuiper .(Roos van Saron) Holland.

  12. 28-04-2011 om 14:21

    Een groot vriend van Israël zal worden gemist.

  13. Ton
    28-04-2011 om 14:56

    Zo lang op zo’n inspirerende manier letterlijk met God gewandeld en dan toch opeens zo onverwacht naar Huis…

    Onze tranen zijn dubbel, David: we missen je krachtdadige verbrokenheid nu al, maar verheugen ons tegelijk in de onbeschrijfelijke vreugde die jij zult ervaren omdat je Hem eindelijk van aangezicht tot aangezicht ziet…

  14. Jiska de Hoog
    28-04-2011 om 15:47

    Dank God voor een man die de goede strijd gestreden heeft, de wedloop volbracht en het geloof behouden! Mogen velen zijn voorbeeld volgen.

  15. 28-04-2011 om 18:25

    lieve fam van david.
    in gedachten zijn we bij jullie en we weten dat david bij jezus is we willen ook ingebed bij zijn vrouw en fam zijn.
    jezus heeft hen allemaal lief.
    ik heb veel aan zijn boek gehad het kruis van de affalt jungel.
    en ook de flim.
    daar heb ik veel van geleerd.

  16. jan zondag
    28-04-2011 om 19:03

    ik wens mevrouw en familie heel veel sterkte door Gods kracht toe.

  17. 28-04-2011 om 19:17

    Dear relatives from David Wilkerson. I want to embrace you with the love of Yeshua and that He will be with you and near you in these times. I will pray for you and for his wife. We are deeply grieved about the loss of David. He was a great man of God. I hope we will remember him and pass it on to our children. And Gwen, I hope you will find the comfort of Yeshua.
    In the love of Yeshua.

    Dina Jansen

  18. 28-04-2011 om 19:35

    Wat een triest nieuws. Wil bij deze nabestanden en vrienden sterkte wensen. Ik heb David één keer Life mogen horen in New York en de paar opnames die ik heb koester ik. De blogs die ik vandaag las vond ik treffend. David, alsnog ga ik je ‘volgen’. Bedankt voor je prachtige werk, je inspirerende passie en je vele bemoedigingen.

  19. 28-04-2011 om 20:09

    Toen ik dat bericht las, was ik diep geschokt. Zo een man Gods die zoveel goed onderwijs gaf, is het verdrietig om dit te beseffen dat Pastor Dave er niet meer is. Maar gelukkig mag ik weten dat hij nu bij Jezus is. Ik bid dat de familie van David in deze moeilijke tijd van verwerking en rouw op mogen kijken naar Jezus de Trooster!

    Ik wens een ieder Gods rijke zegen toe,

    Ernesto

  20. Huub
    28-04-2011 om 20:24

    Een krachtig man die veel mensen heeft gered voor de eeuwigheid, waaronder Nicky Cruz, ik wens heel de familie en allen die hem goed kende mijn condoleances toe, en bid dat ze zullen worden gesterkt in hun leed door onze Heer en Vader.

  21. Piet en Janny
    28-04-2011 om 20:30

    Een schokkend bericht!
    De nabestaande veel sterkte toegebeden.

    Dank voor de toegezonden Bijbelse onderwerpen!

    Gods rijke zegen en Zijn nabijheid toegebeden.

    Met oprechte deelneming,
    Piet en Janny.

  22. Eric
    28-04-2011 om 22:02

    Een bijzonder man

  23. 29-04-2011 om 01:38

    Een bijzonder man in Gods koningkrijk op aarde, ging heen naar zijn God en Vader in het eeuwig koningkrijk, Nu brengt Hij volmaakt de lof aan God.
    Hier zal hij door velen gemist worden,Laten we bidden om veel mannen van God, die Zijn naam uitdragen.

  24. gerrie leeuwenhage
    29-04-2011 om 06:55

    Hartelijk medeleven met ten eerste mevrouw Gwen Wilkerson en met de overige familie. Haar opdragend in mijn gebeden, vrede en troost toezegenen. Pastor David is als evangelist is mijn grote voorbeeld.

  25. 29-04-2011 om 17:00

    Ik condoleer de familie van David Wilkerson en betuig mijn medeleven met de hele familie. Moge de Here de familie trootsen en rijkelijk zegenen. David Wilkerson was al jarenlang een voorbeeld voor mij en zijn boeken “Het Kruis op de Asfaltjungle”, “Het Visioen” en “Proost christen” hebben mij aangegrepen. Vooral het boek “Proost christen” had mij wakkergeschudden, omdat ik jarenlang een alcoholist was geweest. God had mij van mijn alcoholverslaving bevrijd.
    Ik vind David Wilkerson, eerlijk gezegd, een buitengewoon en moedig man. Hij was inderdaad bezield met de kracht van God en een machtig getuige van God geweest.

  26. lubbien
    30-04-2011 om 20:54

    ja ook op mij hebben zijn boeken toen ik jong was veel indruk op me gemaakt.
    God zal zijn vrouw en zoon verder nabij zijn.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

